• سه‌شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99090403281
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۴ آذر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۴ آذر ایسنا

اعلام کاندیداتوری سردار دهقان برای انتخابات ۱۴۰۰/ جلسه ویژه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در حضور رهبر انقلاب/ توزیع ۲۲۰ تن مرغ منجمد/ اظهارات اوباما درباره بازگشت آمریکا به برجام و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

اعلام کاندیداتوری سردار دهقان برای انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش ایسنا،‌ اعلام کاندیداتوری سردار حسین دهقان برای انتخابات ۱۴۰۰ در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی با اعلام این خبر گفت: خودم را یک عنصر کاملا ملی و انقلابی و فردی می‌دانم که آنچه تا به امروز برایم مهم بوده، در اختیار گذاشتن ظرفیت فکری، اجرایی و ذهنی خودم برای پیشبرد اهداف و منافع نظام و انقلاب بوده است.

وی توانمند کردن جامعه، تقویت زیرساخت‌های قدرت و بالا بردن شأن و منزلت کشور ملت و کشورم در صحنه جهانی را از جمله موضوعاتی اعلام کرد که تا به امروز به دنبال آن بوده است.

آغاز جلسه ویژه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در حضور رهبر انقلاب

دیدار اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) هم از پربازدید های امروز بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از این دیدار با اشاره به موضوع تحریم‌ها به عنوان یک واقعیت تلخ و جنایت امریکا و شرکای اروپایی بر ضد ملت ایران و افزودند: برای علاج تحریم‌ها دو مسیر «خنثی‌سازی تحریم‌ها و غلبه بر آنها» و «رفع تحریم» وجود دارد، البته ما مسیر رفع تحریم را یک بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید. مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها ممکن است در ابتدای کار، سختی‌ها و مشکلاتی داشته باشد اما خوش‌عاقبت است.

۲۲۰ تن مرغ منجمد توزیع می شود

توضیحات سخنگوی دولت درباره افزایش بی منطق قیمت مرغ هم خبرهای مورد توجه بود.

علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه ه قیمت مرغ با برنامه ریزی صورت گرفته به قیمت مصوب خواهد رسید،‌گفت: بنابر گزارش وزیر  جهاد کشاورزی قیمت مرغ با برنامه ریزی صورت گرفته به قیمت مصوب خواهد رسید. برای تنظیم بازار عمده فروشی ها وزارت جهاد کشاورزی ورود پیدا کرده است و در روز یکشنبه ۳۲۰ تن مرغ (۱۶۰ تن مرغ گرم به قیمت ۱۸۵۰۰ تومان و ۱۶۰ تن مرغ منجمد به قیمت ۱۵۰۰۰ هزار تومان) وارد بازار کرده است تا قیمت را پایین بیاورد. توزیع را در میادین میوه و تره بار انجام می دهد که مستقیما به دست مردم برسد و اضافه بارها به فروشگاههای زنجیره ای و ... داده می شود.

جلب اعتماد بین‌المللی بایدن برای بازگشت به برجام زمانبر است

خبر بعدی،‌ اظهارت باراک اوباما درباره تجدید نظر در سیاست های آمریکا به ویژه در زمینه بازگشت به توافق ها و معاهده های بین المللی از جمله توافق هسته ای بود.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت که با توجه به کاهش اعتماد بین المللی به رهبری و سیاست آمریکا، بازگشت به توافق‌های بین‌المللی از جمله توافق هسته‌ای برای دولت جو بایدن با موانعی رو به رو خواهد بود و بلافاصله اتفاق نخواهد افتاد.

سه راهکار پیشنهادی اشتون به بایدن برای بازگشت به برجام

همچنین کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمان مذاکرات هسته ای، در یادداشتی با اظهار این که مسیر بازگشت دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا به توافق هسته ای مسیر سختی خواهد بود،  سه راهکار برای پیش‌برد این مسیر به رئیس جمهور منتخب پیشنهاد کرد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

بایدن از طریق یک میانجی معتمد به دنبال کاهش تنش با ایران باشد

ابراز امیدواری یک دیپلمات آلمانی به تاثیر دولت بایدن بر اجرای برجام

کاهش سیاست های ترامپ به نفع ایران است

بررسی طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا در کمیسیون بهداشت

***

چرا عربستان به دنبال حضور در مذاکرات احتمالی بین ایران و آمریکاست؟

تحلیل کاردار پیشین ایران در ریاض درباره تاکید وزیر خارجه عربستان بر حضور ریاض در مذاکرات احتمالی بین واشنگتن و تهران هم از پربازدید ها بود.

احمد دستمالچیان این اظهارات را از روی انفعال و در راستای فرافکنی عنوان کرد و افزود: عربستان سعودی  در حال حاضر دچار بحران‌های داخلی و خارجی است و اکنون که ترامپ شکست خورده از این موضوع عصبانی و ناراحت است؛ چرا که دولت ریاض تمام سرمایه های خود را در راستای ابقای ترامپ به کار گرفته بود و اکنون با توجه به این شکست دچار آشفتگی و بحران وجودی شده است.

داستان یک فریب؛ آیا نتانیاهو واقعا به عربستان رفت؟

همچنین سید هادی برهانی،‌کارشناس مسائل غرب آسیا در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در عربستان و تکذیب این خبر از سوی وزیر خارجه عربستان گفت: من فکر می‌کنم خبر منتشر شده در این ارتباط احتمالا دروغ است و صهیونیست‌ها این خبر را به منظور جلوگیری از موضوع مرگ عادی سازی روابط این رژیم با برخی از کشورهای عربی منتشر کرده‌اند.

راهکارهای یک عضو کمیسیون بهداشت برای مقابله با کرونا

خبر بعدی،‌ پیشنهادات سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای مقابله با کرونا بود.

زهرا شیخی با تاکید بر اینکه می‌توان با سبک زندگی سالم با بیماری کرونا مقابله کنیم،‌ توضیح داد: در بررسی بیماری کرونا باید به سه عامل توجه کرد عامل اول مهاجم که ویروس است عامل دوم محیطی بوده که بر آن تاثیرگذار خواهد بود و عامل سوم میزبان یعنی انسان محسوب می‌شود.

انتقاد غریب‌آبادی از تحریم‌های یک‌جانبه و تاثیر آن بر مقابله با کرونا

کاظم غریب آبادی هم از تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی و پیامدهای آن بر اقدامات کشورهای در حال توسعه در مقابله با همه‌گیری کرونا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا،  سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، در چهل و هشتمین اجلاس شورای توسعه صنعتی یونیدو و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد که به طریق مجازی برگزار شد، با تاکید بر اینکه پاسخ به کرونا نیازمند همکاری و همبستگی جهانی است، افزود: ما کماکان شاهد استفاده از تحریم های یکجانبه علیه کشورها هستیم که در تناقض آشکار با اهداف و اصول منشور ملل متحد، حقوق بین الملل، حقوق بشر و همچنین اصول چندجانبه گرایی و هنجارهای دیپلماسی و روابط بین الملل است.

خبرهای دیگر درباره کرونا را در لینک های زیر دنبال کنید.

برگزاری آزمون تشریحی قضاوت در انتظارتصمیم ستاد مبارزه با کرونا

اگر همکاری نکنیم آمار فوتی ها در زمستان فاجعه بار خواهد بود

با همراهی یکدیگر می‌توانیم کرونا را شکست دهیم

به این باور برسیم که کرونا برای همه است

***

سناریو ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق

تحلیل یک کارشناس مسائل منطقه درباره دلایل داخلی و منطقه‌ای موضوع خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق هم از دیگر اخبار پر مخاطب امروز بود.

نصرت الله تاجیک گفت: به نظر می رسد ترامپ می خواهد سناریویی بچیند تا دولت های آینده آمریکا نتوانند از این راهی که او پایه ریزی می کند، برگردند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha