• سه‌شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99090403380
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان سمنان عنوان کرد:

برند"سمنان پایتخت کتاب" زمینه‌ساز توسعه گردشگری در استان سمنان

برند"سمنان پایتخت کتاب" زمینه‌ساز توسعه گردشگری در استان سمنان

ایسنا/سمنان گفت: برند "سمنان پایتخت کتاب" می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری استان باشد.

مهدی جمال روز 4 آذر ماه 1399 در دیدار مدیر کل و معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با وی از اجرای طرح معرفی سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور استقبال کرد.

او با تاکید بر اینکه مردم دانا و افزایش فهم گردشگری زمینه ساز توسعه گردشگری است، بیان کرد: دانایی زمینه ساز رشد گردشگری است و دانایی با کتاب خواندن حاصل می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اعلام حمایت این اداره کل از معرفی سمنان به عنوان شهر پایتخت کتاب، گفت: تبدیل سمنان به پایتخت کتاب، تراز شهر گردشگر را بالا می‌برد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز با اشاره به اینکه یکی از قابلیت‌های مهم سمنان برخورداری از مردم فرهیخته، با فرهنگ و با سطح سواد بالا است، گفت: یکی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت شهرداری سمنان، معرفی سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور و در مرحله بعد پایتخت کتاب جهان است.

فرشید فلاح لاله زاری با اشاره به اهمیت همکاری و مشارکت بین دستگاه‌ها، به ویژه میراث‌فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: تنوع برنامه‌ها در دو دستگاه مشترک است و این دو اداره کل با گروه‌های مرجع و افراد فرهیخته در ارتباط هستند.

وی اجرای طرح پایتخت کتاب را در گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی موثر دانست و گفت: مردم سمنان از فرهیختگی بالایی برخوردارند، تعداد بالای دانشجوی و بالا بودن سطح سواد این استان، همگی زمینه‌ساز تبدیل سمنان به پایتخت کتاب کشور است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، تشکیل باشگاه نویسندگان کودک و نوجوان  و  کتابخانه‌های گنجینه را از جمله برنامه‌های جنبی سمنان پایتخت کتاب عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha