• سه‌شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99090403402
  • خبرنگار : 71516

نگرانی رژیم صهیونیستی از اظهارات انصارالله درباره حمله به بندر ایلات

نگرانی رژیم صهیونیستی از اظهارات انصارالله درباره حمله به بندر ایلات

تأکید عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن بر تلاش این جنبش برای ارتقای موشکی که آرامکو را هدف قرار داد برای حمله به بندر ایلات در اراضی اشغالی، موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش ایسنا، مصاحبه عبدالوهاب المحبشی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با المیادین درباره موشکی که آرامکو را هدف قرار داد و انصارالله در حال ارتقای آن برای هدف قرار دادن بندر ایلات در اراضی اشغالی است، مورد توجه رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفته است.

در این مصاحبه المحبشی فاش کرد، یمن درحال تلاش برای ارتقای موشکی است که آرامکو را در جده هدف قرار داد تا حدی که بتواند بندر ایلات در اراضی اشغالی را هدف قرار دهد. 

موشک قدس۲ که آرامکو را هدف قرار داد یک سلاح جدید در سامانه منحصربفرد موشک‌های بالستیک و بالداری است که نیروی موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی آن را ارتقا داده است.

به گفته یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن این یک موشک جدید است که بیش از یک بار در عمق عربستان آزمایش شده است. به نظر می‌رسد این آزمایش موفقیت‌آمیز بوده چراکه خسارت‌های بزرگی به تأسیسات نفتی آرامکو زده است. از نظر فنی موشک قدس۲ از برخی سامانه‌های دفاع هوایی مثل پاتریوت باک۳ و تاد آمریکا که اخیرا عربستان به آن دست یافته، عبور کرده است.

طبیعی است که عربستان این سامانه را برای حفاظت از تأسیسات حیاتی مثل آرامکو مستقر کرده است و احتمالا این سامانه‌ها آماده مقابله با موشک‌های انصارالله هستند. 

از سوی دیگر رسیدن موشک‌های انصارالله به مرکز ساحل غربی عربستان در دریای سرخ به این معناست که تمام تأسیسات حیاتی در معرض حمله هستند. ما درباره هدف قرار دادن آرامکو در جده صحبت می‌کنیم که در ۹۰۰ کیلومتری مرزهای شمالی یمن است.

بندر ایلات تنها بندر مشرف به دریای سرخ است و در محور شمالی خلیج العقبه واقع است و در سال ۱۹۵۵ افتتاح شد و در حال حاضر برای اهداف تجاری از آن استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha