• چهارشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99090503795
  • خبرنگار : 50163

موسیقی سنتی ابهر در جمع شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

موسیقی سنتی ابهر در جمع شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

ایسنا/زنجان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر گفت: موسیقی شهر ابهر در مرحله نیمه‌نهایی جزو ۲۳ شهر خلاق فرهنگ و هنر ایران شد.

آیسان صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فراخوان طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» در تابستان امسال اعلام شد و شهرهای مختلف برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه پس از بررسی اولیه طرح‌های ارسال شده کارگاه‌ آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری استانی در آذرماه سال گذشته با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد، افزود: علاوه بر برگزاری کارگاه‌ و جلسات متعدد توجیهی برنامه‌های شهرستان همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شد که بر اساس اعلام دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، پس از چند مرحله داوری ۱۴۳ شهر در ۹ حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر با اشاره به قرارگیری موسیقی سنتی ابهر در مرحله نهایی شبکه خلاق فرهنگ و هنر ایران، ادامه داد: ابهر در این مرحله با ۲۲ شهر دیگر به رقابت خواهد پرداخت.

وی در خصوص تهیه مستندات و پیشینه موسیقی در ابهر نیز گفت: با توجه به اینکه شهر ابهر در حوزه موسیقی به ویژه موسیقی سنتی، محلی و آشیقی از گذشته تاکنون فعالیت‌های درخشانی در استان داشته و اساتید پیشکسوت و هنرمندان جوان این شهر در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت دارند، مستندات لازم این حوزه تهیه و برای بررسی به دبیرخانه ارسال شد.

صادقی اضافه کرد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر خاطرنشان کرد: این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری، از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجرا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha