• چهارشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99090503876
  • خبرنگار : 30054

هزینه ثبت شرکت چگونه محاسبه می شود؟

هزینه ثبت شرکت چگونه محاسبه می شود؟

موسسه ثبتینو با بهرمندی از متخصصان خبره در زمینه ثبت انواع شرکت، ثبت برند، کارت بازرگانی، مشاوره مالیاتی و کد اقتصادی راحت ترین راه برای رسمیت بخشیدن به کسب و کار شما می باشد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ثبتینو، یکی از مواردی که برای گرفتن خدمات ثبتی برای مشتریان اهمیت بالایی دارد هزینه ثبت شرکت می باشد. پس اگر تاکنون اقدام به این کار کرده اید، حتما قیمت و تعرفه های مختلفی را مشاهده کرده اید. ما در این صفحه به شما در این رابطه بیشتر کمک می کنیم.

هزینه ثبت شرکت

"هزینه ها معمولا به دلیل تخصصی بودن این کار قدری نامفهوم است که موسسه ثبتینو در خصوص هزینه ثبت شرکت اینگونه نوشته است که: حقیقت این است که مبلغ ثابت و مشخصی را برای این مورد نمی توان بیان کرد به این دلیل که تعرفه های ثبت همیشه تفاوت هایی دارد. به عنوان مثال این که قصد ثبت چه نوع شرکتی را دارید در هزینه های ثبت موثر است.

در هزینه های قانونی که وجود دارد، تعرفه تمبر ثبتی را داریم که بسیاری اوقات نرخ آن متفاوت است. در صورتی که بخواهید هزینه های دقیق را بدانید باید فرم های مربوطه را در سیستم اداره ثبت ارسال کنید. ما در ادامه سعی می کنیم تا حد ممکن برخی هزینه ها را حدودا بیان کنیم تا موضوع کمی برایتان شفاف تر باشد"

به طور کلی به شما پیشنهاد می دهیم که به صورت شخصی برای تاسیس اقدام نکنید و از یک شرکت معتبر بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد، این کار باعث می شود که نگرانی بابت مراحل راه اندازی شرکت نداشته باشید.

سرمایه اولیه

برای ثبت یک شرکت باید سرمایه ای را در نظر بگیرید، توجه داشته باشید که سرمایه یک شرکت متناسب با نوع آن شرکت یک میزان حداقلی دارد که باید آن را فراهم کنید. به عنوان مثال برای ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت مسئولیت محدود، باید حداقل ۱۰۰ هزار تومان را به عنوان سرمایه اولیه در نظر بگیرید.

البته در این رابطه با این موضوع توجه داشته باشید که در هنگام راه اندازی شرکت سهامی خاص، باید حداقل ۳۵% از سرمایه اولیه را در حساب بانکی شرکت قرار دهید، تا مراحل ثبت شرکت ها به طور کامل برای شما سپری شود. پس در هنگام برنامه ریزی برای تامین هزینه تاسیس شرکت به این موضوع هم توجه داشته باشید.

حق الثبت

حق الثبت مبلغی است که باید به اداره ثبت پرداخت کنید. این مبلغ با توجه به سرمایه اولیه شما تعیین می شود، یعنی هر چه سرمایه اولیه شما بیشتر باشد، هزینه ای هم که برای حق الثبت پرداخت خواهید کرد، بیشتر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که این مبلغ هزینه بالایی نیست که در رابطه با آن نگران باشید.

بسیاری از افراد تصور می کنند که برای عدم پرداخت حق الثبت می توانند در ابتدا سرمایه اولیه را مبلغ کمی در نظر بگیرند و بعد از ثبت اقدام به افزایش سرمایه کنند. اما به طور کلی توجه داشته باشید که این کار هم مزیت ها و معایب خاص خود را به دنبال دارد و شما باید زمان زیادی را هم برای آن صرف کنید.

هزینه های جزئی اداره ثبت

هزینه هایی مانند، مبلغی که برای پست مدارک پرداخت می کنید، یا مبلغی که برای تمبر به اداره ثبت پرداخت خواهید کرد، همگی در این گروه جای می گیرند. به طور کلی به شما اطمینان می دهیم که این مبلغ کمتر از ۵۰ هزار تومان خواهد بود و مبلغ بالایی نیست که برای فراهم کردن آن نگرانی داشته باشید.

هزینه روزنامه

برای آن که مراحل ثبت یک شرکت به طور کامل انجام شود، نیاز است که دو آگهی، یکی در روزنامه رسمی و دیگری در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار به چاپ برسد. به همین دلیل در بررسی هزینه و قیمت ثبت شرکت، باید هزینه آگهی دو روزنامه را هم در نظر بگیرید. البته توجه داشته باشید که این مبلغ را به دفتر روزنامه پرداخت خواهید کرد.

توجه داشته باشید که هزینه آگهی در روزنامه به طور کلی از ۱۵۰ هزار تومان شروع می شود و با توجه به فاکتورهای متفاوتی افزایش پیدا می کند.

هزینه شرکت خدماتی

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که راه اندازی شرکت خدماتی کار ساده ای نیست و حتما از یک شرکت معتبر بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. به همین دلیل این هزینه را هم در لیست هزینه ثبت شرکت خدماتی باید ذکر کنیم. اما اگر تصور می کنید که این هزینه اضافی است، ادامه مطالب را از دست ندهید.

"همچنین موسسه ثبتینو در خصوص ثبت شرکت خدماتی اینگونه نوشته که: ثبت این شرکت به سرمایه زیادی احتیاج ندارد و از این بابت جای نگرانی نیست. علاوه بر آن شما برای ثبت شرکت خدماتی، به تحصیلات و شرایط خاصی احتیاج ندارید.

بازدهی زود و بالای این کار از جمله دلایلی است که افراد به آن روی آورده اند. شرکت خدماتی را می توان به دو صورت مسئولیت محدود و سهامی خاص به ثبت رساند. در ادامه هر دو نوع را بررسی خواهیم کرد."

علاوه بر این تکمیل اظهارنامه و اساسنامه شرکت هم به مهارت و تخصص کافی نیاز دارد. شما نمی توانید به تنهایی اساسنامه شرکت را مشخص کنید، زیرا نیاز به اطلاعات دقیق حقوقی دارد، به همین دلیل باز هم به کارشناسی متخصص برای این کار نیاز خواهید داشت که این کارها را برای شما انجام دهد.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم، همین الآن و بدون نگرانی بابت هزینه ثبت شرکت با کارشناس های ثبتینو تماس بگیرید و یا از وب سایت موسسه ثبتینو به آدرس /https://sabtino.com ، مشاوره در ثبتینو به طور کاملا رایگان است. داشتن کسب و کاری برای خودتان ارزش هزینه های جزئی دارد، پس زمان را از دست ندهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha