• چهارشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99090504210
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۵ آذر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۵ آذر ایسنا

شروط رییس جمهور برای دولت آینده آمریکا/ صدور ویزا برای شهروندان ۱۳ کشور از جمله ایران از سوی امارات/ افزایش اختیار شهرداران در طرح جامع مدیریت شهری/ پیام رهبر انقلاب به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

حل مساله ایران و آمریکا آسان خواهد بود اگر ...

به گزارش ایسنا، اظهارات رئیس‌ جمهور در جلسه امروز هیات دولت درباره دولت آینده آمریکا در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در بخشی از این جلسه با بیان اینکه اگر اراده‌ای در حاکمان آینده آمریکا وجود داشته باشد، حل مساله ایران و آمریکا آسان خواهد بود،‌ گفت:‌ امیدواریم دولت آینده آمریکا در اولین قدم ها سیاست های ترامپ را نسبت به ایران با صراحت محکوم کند.اگر چنین اراده‌ای در دولت آینده آمریکا وجود داشته باشد ایران و آمریکا می‌توانند اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ باز می‌گردند. گره اصلی با یک اراده و تصمیم می‌تواند گشاده و باز شود.

عملکرد تیم سیاست خارجی بایدن در قبال ایران چگونه خواهد بود؟

تیم جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، در توییتی برخی از اعضای دولت تازه آمریکا  را معرفی کرد که در میان این افراد، نام "آنتونی بلینکن "به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا و "جک سالیوان، مشاور امنیت ملی  رییس‌جمهور به چشم می‌خورد.

تحلیل یک  کارشناس مسائل آمریکا در این باره نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

امیرعلی ابوالفتح با اشاره به مشخص شدن تیم سیاست خارجی دولت بایدن از جمله وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور این کشور گفت: هر دوی آن‌ها بخشی از سابقه کاری‌شان به موضوع ایران و توافق هسته‌ای بازمی‌گردد. اما تا زمانی که آن ها به صورت رسمی در مسند امور قرار نگرفته و در آن جایگاه اظهار نظر نکرده اند نمی توان صرفا به خاطر مواضع گذشته شان در مورد نوع عملکرد آنها  پیش‌بینی دقیقی داشت و باید در این زمینه با احتیاط عمل کرد.

به دولت جدید آمریکا خوشبین نیستیم/ از رفتن ترامپ خوشحالیم

همچنین محمود واعظی،‌رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به مشکلات ایجاد شده در نظم بین‌المللی و روابط میان کشورها در چهار سال دولت ترامپ گفت: طبیعی است که ما هم از شکست و رفتن او استقبال کرده‌ایم. اما اینکه ما به دولت بعدی آمریکا خوشبین باشیم، نه. ما به هیچ دولتی خوشبین نیستیم مگر اینکه ببینیم در عمل چه می‌کنند 

خبرهای دیگر با محوریت ایران و آمریکا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

برجام می‌تواند مبنایی برای توافق‌های آتی با ایران باشد

ادعای پمپئو درباره موفق بودن سیاست ترامپ درقبال برنامه هسته‌ای ایران

ان‌شاءالله امید به دولت جدید آمریکا ناامید خواهد شد

انتقاد مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ از بازگشت احتمالی بایدن به برجام

تنها رفتار دولت آمریکا در قبال مردم ایران مهم است

اگر می‌خواستیم تحت تاثیر انتخابات آمریکا باشیم انقلاب نمی‌کردیم

***

امارات صدور ویزا برای شهروندان ۱۳ کشور از جمله ایران را متوقف کرده است

اقدام امارات متحده عربی مبنی بر توقف صدور روادید برای ۱۳ کشور با اکثریت مسلمان از جمله ایران از دیگر اخبار پربازدید بود.

طبق سندی که یک منطقه تجاری دولتی امارات متحده عربی ارائه کرده است، این کشور صدور روادید برای شهروندان ۱۳ کشور را که اکثرا مسلمان هستند از جمله ایران، سوریه و سومالی متوقف کرده است. این سند که برای شرکت های فعال در این منطقه تجاری ارسال شده،‌شامل بخشنامه ای در زمینه مهاجرت بود که از تاریخ ۱۸ نوامبر اجرایی شده است. 

اختیارات شهرداران افزایش می‌یابد

خبر بعدی،‌ افزایش اختیارات شهردادان با تصویب طرح جامع مدیریت شهری بود.

محسن پیرهادی،‌رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری در کمیسیون شوراها گفت: در طرح جامع مدیریت شهری، به دنبال ایجاد یکپارچگی در وظایف و اختیارات شهری و محلی هستیم و تلاش داریم از تعدد مراجع تصمیم گیر در امور محلی کاسته و اختیارات مدیریت های شهری را افزایش دهیم. 

بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ خداداد ملت ایران است

پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سالروز تشکیل بسیج مستضعفان هم از پرمخاطب های امروز بود.

در بخشی از پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است: بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ خداداد ملت ایران است. دشمنان این ملت، اکنون و همیشه در این اندیشه بوده‌اند و خواهند بود که آن را نابود یا بی‌اثر کنند. مسئولان سازمانی و یکایک بسیجیان عزیز خود را موظف به ابطال کید دشمن بدانند و با توکل و اخلاص و برنامه‌ریزی به پیش روند. موفق باشید ان‌شاءالله.

جرقه تشکیل بزرگترین ارتش جهان چه زمانی زده شد؟

گزارش ایسنا به همین مناسبت هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

این گزارش بدون هر گونه اظهار نظر، تفسیر یا تحلیلی صرفا مبتنی بر مطالعه آثار مکتوب و گوش دادن به سخنرانی های رهبر فقید انقلاب اسلامی در پی نشان دادن جایگاه بسیج مستضعفان در دکترین و نگاه استراتژیک رهبر فقید انقلاب اسلامی در حوزه های نظامی و دفاعی است البته از سخنان مقام معظم رهبری و سایر دلسوزان نظام در باب جایگاه و ویژگی های بسیج مد نظر بنیانگذار فرزانه انقلاب اسلامی نیز بهره برده شده است.

توضیحات جنیدی درباره استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پرونده هواپیمای اوکراینی

خبر بعدی درباره اقدامات معاون حقوقی رئیس جمهوری درخصوص پرونده سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی و چگونگی استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات خانواده‌های داغدار این حادثه بود.

لعیا جنیدی دراین رابطه گفت: معاونت حقوقی مسئولیت مدنی و ارزیابی خسارات را به عهده داشت، چون بعد کیفری و مسائل جزایی آن در مرجع قضایی است و ابعاد مذاکراتی را وزارت خارجه پیگیری می‌کند و ما درباره حق خانواده‌ها از منظر جبران‌های مالی کار را به عهده داریم.

نظامیان و انتخابات ریاست جمهوری

گزارش ایسنا با عنوان "نظامیان و انتخابات ریاست جمهوری" با توجه به اعلام کاندیداتوری سردار حسین دهقان به صورت رسمی برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ هم از خبرهای پرمخاطب بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha