• پنجشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99090604869

امتداد روزهای سیاه فارس/ کرونا ۴۷ قربانی گرفت

امتداد روزهای سیاه فارس/ کرونا ۴۷ قربانی گرفت

ایسنا/فارس روزهای سیاه فارس در سایه بی‌مبالاتی‌هایی که گروهی اندک از شهروندان داشته‌اند، ادامه دارد و هر روز بر شمار بیماران و قربانیان بیماری سخت و جانکاه کووید۱۹ اضافه می‌شود.

طی یک هفته گذشته، کروناویروس با سوءاستفاده از اهمال و بی‌مبالاتی اندکی از شهروندان استان فارس و برگزاری دورهمی و مراسم‌های مختلف و بی‌توجهی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و لزوم استفاده از ماسک، تعداد قربانیانش را با ساعت شبانه روز تنظیم کرد.

به گزارش ایسنا، کرونا که در روزهایی هر یک ساعت یک قربانی از میان مبتلایان به کووید۱۹ در فارس گرفته بود، در این آخرین روزهای هفته، عدد قربانیان را در فارس به ساعتی ۲ قربانی نزدیک کرده است تا به رکوردی دیگر دست یابد و عده‌ای همچنان ماسک نمی‌زنند، در خانه نمی‌مانند، میهمانی می‌روند و ....

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعدازظهر پنجشنبه ۶ آذر گفت: بر اساس آخرین آمارها متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷ هم استانی دیگرمان را بر اثر ابتلا کووید ۱۹ از دست دادیم.

دکتر سید روح‌الله حسینی با بیان اینکه از ۴۸۲هزار و ۶۸۶ مورد نمونه گرفته شده از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ابتلای ۱۱۸هزار و ۶۳۶ نفر به شکل قطعی تایید شده است، گفت: از میان این بیماران ۲۳۶۱ نفر تا به حال جان باخته‌اند.

این مقام مسئول از بستری ۲۲۷۶ بیمار مشکوک علامت دار یا مثبت در بیمارستان های استان خبر داد که از این تعداد، ۳۶۸ بیمار در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و از ابتدای شیوع این بیماری، ۱۲۶ هزار و ۶۲۵ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی با اشاره به محدودیت هایی که از ابتدای هفته جاری در کشور و استان آغاز شده است، از عموم مردم خواست تا با پایبندی به این محدودیت ها، زمینه بهبودی شرایط کنونی و کاهش آمارهای ابتلا و جان باختن عزیزانشان را فراهم آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha