• پنجشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99090604874
  • خبرنگار : 50167

معاون کل وزیر بهداشت عنوان کرد

کمک ۳۳۰ میلیارد ریالی خیرین زنجانی در راستای مبارزه با کرونا

کمک ۳۳۰ میلیارد ریالی خیرین زنجانی در راستای مبارزه با کرونا

ایسنا/زنجان معاون کل وزیر بهداشت گفت: خیرین زنجانی ۳۳ میلیارد تومان در راستای مقابله با کرونا صرف کرده‌اند، با این‌ حال بیماران کرونایی، نیازمند حمایت بیشتری هستند تا به دلیل مشکل اقتصادی و معیشت از خانه بیرون نیایند.

ایرج حریرچی ظهر امروز (۶ آذرماه) در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه استان زنجان در مقایسه با سایر استان‌ها عملکرد بسیار خوبی در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا از لحاظ سیاسی، اجرایی، بهداشتی و درمانی داشته است، اظهار کرد: زنجانی‌ها مراسم بزرگ یوم‌العباس را به خوبی کنترل و مدیریت کردند و از بروز یک فاجعه انسانی که منجر به ابتلا، بستری و مرگ ناشی از بیماری کرونا در کشور می‌شد، جلوگیری کردند و منابع خیریه‌ای را به مقابله با بیماری کرونا سوق دادند.

این مسئول با بیان اینکه استان زنجان با توجه به توانایی‌های موجود در راستای مقابله با بیماری کرونا می‌تواند بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد بیش از اعداد پایه در نظر گرفته شده برای قطع زنجیره کرونا انجام دهد، تصریح کرد: بسیاری از اقدامات به ابتکارات محلی بستگی دارد که تحقق این امر نیازمند تداوم، اعمال اختیارات و ابتکارات استانی است.

حریرچی با بیان اینکه تاکنون خیرین زنجانی ۳۳ میلیارد تومان در راستای مقابله با کرونا صرف کرده‌اند ولی بیماران کرونایی نیازمند حمایت بیشتری هستند تا به دلیل مشکل اقتصادی و معیشت از خانه بیرون نیایند، اظهار کرد: در گذشته حدود ۲۰ درصد از افرادی که تست کرونای آنان مثبت بود، از منزل خود خارج شده‌اند که برخی به دلیل بی‌مبالاتی بوده و بسیاری نیز به اجبار به دلیل تامین معیشت خانواده اقدام به این کار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به ازای یک فوتی در کشور ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر با میانگین حدود ۶۰ درصد به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند، افزود: در استان زنجان باید به ازای هر یک فوتی حدود ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ کرونایی مورد آزمایش قرار گرفته و افراد مبتلا شناسایی شوند؛ مسئولان استانی نباید معطل نقص‌های مسئولان کشوری باشند، زیرا استان‌هایی که منتظر مانده‌اند، باختند و خود استان‌ها باید اقدامات لازم را انجام دهند؛ بنابراین باید تست‌های کرونا هدف‌مند گرفته شود.

این مسئول در رابطه با طرح حاج قاسم سلیمانی، افزود: با توجه به اینکه نام شهید سلیمانی بر طرح مقابله با ویروس منحوس کرونا گذاشته شده است، همه افراد باید وظایف خود را در راستای کاهش ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا به خوبی انجام دهند تا بتوانیم طبق هدف‌گذاری‌های‌ انجام شده، در مدت سه ماه ۹۰ درصد زنجیره انتقال این بیماری، ۵۰ درصد بستری کرونایی و ۴۰ درصد موارد فوت کرونا را در کشور کاهش داده و به حداقل برسانیم.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه ایرانی‌ها روزهای سختی را می‌گذرانند و در حال جنگ در دو جبهه کرونا و تحریم‌های ظالمانه هستند، ادامه داد: با توجه به تاثیر تعطیلی‌ دو هفته‌ای بر معیشت مردم، ممکن است طرح سراسری محدودیت‌های کرونایی ادامه‌دار نباشد؛ بنابراین مهم‌ترین اقدام افزایش محورهای هفت‌گانه با افزایش آموزش و آگاهی مردم برای پرهیز از دورهمی‌ها، تجمعات و اعمال نظارت در محور کارها قرار خواهد گرفت.

این مسئول با تاکید بر اینکه کسی که بیش از ۲۰ دقیقه با یک فرد تست مثبت کرونا در تماس داشته باشد در صورتی که تست کرونا وی منفی شود نیز باید خود را قرنطینه کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در اکثر استان‌ها ۳۵ درصد فوتی‌ها را کرونا تشکیل می‌دهد که بر این اساس در بسیاری از استان‌ها اولین عامل مرگ ‌و میر افراد کرونا است. همچنین ۷۰ درصد فوتی‌ها را نیز افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha