• جمعه / ۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99090705225
  • خبرنگار : 71533

زارعی: برای عبور از بحران‌ها نیازمند قرارگاه مرکزی مردم‌نهاد هستیم

زارعی: برای عبور از بحران‌ها نیازمند قرارگاه مرکزی مردم‌نهاد هستیم

رییس بسیج اساتید کشور گفت: تجربه سیل، زلزله و کرونا در ایران ره‌آموز این واقعیت است که کشور به قرارگاه مرکزی مردم‌نهاد برای گذار از بحران‌ها نیازمند است.

به گزارش ایسنا، مجتبی زارعی در «همایش ملی تجربه نگاری و آینده پژوهی مدیریت مردم نهاد مخاطرات طبیعی» گفت:  چون استقرار تمدن ایرانی- اسلامی منوط به حفظ سازه‌های فیزیکی و متافیزیکی ایران  بصورت توآمان است چه بسا دشمنان ایران در گام نخست با این خاک  ستیز داشته و چشم به منابع آن  دارند و سپس با انقلاب اسلامی ما مخالف هستند  پس ما باید محیط زیست طبیعی، محیط زیست  انسانی و الهیات این سرزمین را در یک پیوستار واحد مورد شناسایی و مراقبت قرار دهیم.

وی افزود: تجربه سیل، زلزله و کرونا در ایران ره آموز این واقعیت است که کشور به قرارگاه مرکزی مردم نهاد برای گذار از بحران‌ها نیازمند است و ضمن قدردانی از همه تشکل های مردمی باید گفت بسیج مستضعفین در این حوزه دارای تجربه ها و الگوهای درخشانی است.

رییس سازمان بسیج اساتید اظهار کرد: با این حال اما بسیج مستضعفین آنگونه که شایسته است مورد حمایت قانونی  نیست در حالی که بسیج، همه اقشار را برای دفاع از کشور و استقلال آن و ثباتش در مواجهه با دشمن و مخاطرات طبیعی و بحران های اپیدمیولوژیکی به صحنه می آورد.

 زارعی یادآور شد: گاهی مشاهده می کنیم که بعضی اوقات رفتارهای بروکراتیک، در برابر مشارکت مردم برای رفع مخاطرات طبیعی و اجتماعی مانع تراشی و کارشکنی می کند.

رییس بسیج اساتید در پایان گفت: باید از ظرفیت دوران تحولی در قوه قضاییه به خصوص در پشتیبانی از ورود رییس قوه در شناسایی و تثبیت حقوق عامه استفاده کرد و در برای امنیت خاک و آب و پایداری اقلیم، جرم انگاری های جدیدی برای رفتارهای نامناسب بخش های دولتی و غیر دولتی با زمین و منابع طبیعی تدوین و پیشنهاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha