• شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۰۵:۱۲
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 99090705250
  • خبرنگار : 71469

تمرین های بدنسازی مناسب پس از بهبودی مبتلایان به کرونا

تمرین های بدنسازی مناسب پس از بهبودی مبتلایان به کرونا

مبتلایان به کرونا پس از بهبودی می توانند تمرینات بدنسازی خاص و مناسبی را به منظور بهبود وضعیت جسمانی خود انجام دهند.

به گزارش ایسنا، باید سعی کنید تمرین های بدنسازی را برای مدت ۲۲ تا ۳۲ دقیقه و به تعداد پنج بار در هفته انجام دهید. انواع مختلف تمرین های بدنسازی باید به گونه ای باشد که هر حرکتی به شما احساس کمبود نفس متوسط تا شدید بدهد.

برای تمرین های بدنسازی خود باید زمان بگیرید و به تدریج زمان را مدیریت کنید و افزایش دهید. همچنین می توانید زمان را خیلی تدریجی افزایش دهید مثلا هر بار ۳۲ ثانیه یا یک دقیقه فعالیت اضافه تر داشته باشید و احتمالا مدت زمانی طول می کشد تا به سطحی که قبل از بیماری می توانستید ورزش کنید، برسید.

نمونه هایی از تمرین های بدنسازی

مارش رفتن در یک نقطه؛ اگر لازم بود از یک صندلی یا یک سطح ثابت برای حمایت کمک بگیرید و یک صندلی در نزدیکی خود برای استراحت کردن داشته باشید. همچنین می توانید هر بار یک زانو را بالا بیاورید.

پیشرفته تر کردن این تمرین به گونه ای است که  ارتفاع پا را بالاتر ببرید و سعی کنید اگر می توانید به ارتفاع باسن برسانید و زمانی بهتر است این تمرین را انتخاب کنید که امکان پیاده روی بیرون از منزل را ندارید.

بالا رفتن از پله

از پایین ترین پله در خانه استفاده کنید و اگر لازم بود می توانید از نرده ها کمک بگیرید و یک صندلی برای استراحت در نزدیکی خود قرار دهید. علاوه بر این از روی همان یک پله بالا و پایین بروید و هر ده بار پای خود را عوض کنید.

پیشرفته تر کردن این تمرین اینگونه است که ارتفاع پله یا سرعت بالا و پایین رفتن را افزایش دهید و اگر به اندازه کافی تعادل دارید که تمرین را بدون گرفتن از جایی انجام دهید، همچنین می توانید در حین بالا و پایین رفتن یک وزنه هم در دست بگیرید.

پیاده روی

از عصا، چوب زیر بغل و یا واکر در صورت نیاز استفاده کنید و مسیری را انتخاب کنید که تقریبا مسطح باشد. پیشرفته تر کردن این تمرین اینگونه است که مسافت پیاده روی را افزایش دهید یا اگر برایتان امکان دارد، سعی کنید از یک تپه در مسیر خود بالا بروید. همچنین برای ورزش کردن می توانید به فضای آزاد بروید.

دویدن آرام یا دوچرخه سواری

تنها زمانی که از لحاظ پزشکی مشکلی ندارید، دویدن آرام یا دوچرخه سواری را انجام دهید. اگر راه رفتن به اندازه کافی باعث نفس نفس زدن در شما نمی شود و اگر قبل از اینکه دچار این بیماری بشوید می دویدید و یا دوچرخه سواری می کردید، بهترین زمان است که آرام بدوید یا دوچرخه سواری کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.