• شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99090805713
  • خبرنگار : 30054

انواع غذا با مرغ همراه سیب زمینی و قارچ

انواع غذا با مرغ همراه سیب زمینی و قارچ

تنوع غذاهایی که با استفاده از مرغ تهیه می شوند آنقدر زیاد است که شما می توانید به راحتی برنامه غذایی خود را به صورت متنوع بچینید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آف دکور، با توجه به اینکه مرغ منبع بسیار غنی از پروتئین هاست بهتر است این ماده غذایی ارزشمند را در لیست برنامه غذایی خود داشته باشید.

برای این کار لازم است انواع غذا با مرغ را بشناسید و طرز تهیه انواع غذا با مرغ را آموزش ببینید. در این مطلب سعی داریم انواع غذا با مرغ را به شما معرفی کنیم و دستور پخت برخی از آنها را آموزش دهیم.

بعضی از این غذاها جزو غذاهای مجلسی محسوب می شوند که احتمالاً در مهمانی های مختلف آنها را میل کرده‌اید و بعضی ها جزو غذاهایی هستند که ساده ترند و سریع تر درست می­شوند.

انواع غذا با مرغ

شما می توانید غذاهای مختلفی با مرغ تهیه کنید که یکی از لذیذترین آنها زرشک پلو با مرغ است که جزو غذاهای مجلسی هم محسوب می‌شود و در خیلی از مجالس ایرانی این غذا را بر سر سفره ها مشاهده می­کنید.

یکی از غذاهایی که با استفاده از مرغ تهیه می شود ته چین‌مرغ است که جزو غذاهای اصیل محسوب می‌شود و باید برای تهیه این غذا از پیاز، برنج، مرغ، ماست ترش کرده و زرده تخم مرغ و زعفران استفاده کنید.

یکی دیگر از غذا های لذیذی که می توانید با کمک این مواد تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید باقالی پلو با مرغ است که برای پختن آن حدود یک ساعت و نیم زمان نیاز دارید و با استفاده از برنج، مرغ، باقالا و شوید خشک می توانید این غذای خوشمزه و لذیذ را تهیه کنید.

از دیگر غذاهایی که می توانید با مرغ تهیه کنید بریانی هندی با مرغ است که جزو غذاهای معروف کشور هند است و با استفاده از مرغ طبخ شده و برنج تهیه می شود. البته در کشورهای عربی و جنوب شرقی آسیا هم از این غذا استفاده می‌کنند.

ارمنی پلو با بال مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذی است که با استفاده از مرغ تهیه می شود و برنج زعفران در کنار آن استفاده می‌شود که بسیار مقوی است و می‌توانید به عنوان یک وعده غذای اصلی یعنی شام یا ناهار آن را تهیه کنید.

غذاهایی که اشاره کردیم جزو غذاهای مجلسی تر بودند که با استفاده از مرغ تهیه می شدند، ولی بعضی از غذاها هستند که خیلی سریع تر با مرغ تهیه می شوند که از جمله آنها پاستا مخصوص آلفردو با مرغ می باشد که جزو غذاهای مدرن محسوب می‌شود و حدود نیم ساعت برای پختن آن زمان نیاز دارید.

از دیگر غذاهای سریع که با استفاده از مرغ می‌توانید تهیه کنید ناگت مرغ یا لقمه مرغ است که بسیار خوشمزه و لذیذ است و با کمی سس هم طعم دلچسب تری را برای شما فراهم می کند.

مرغ سوخاری هم جزو غذاهای فست فودی و سریع است که بسیار سالم و خوشمزه است و با طعم های مختلفی در رستوران ها سرو می‌شود که البته می‌توانید خود شما در منزل این غذا را تهیه کنید.

غذا با مرغ و سیب زمینی

از جمله غذاهایی که با استفاده از سیب زمینی و مرغ تهیه می شود، مرغ معطر با سیب‌زمینی است که شما برای تهیه آن تکه های متوسط مرغ و سیب زمینی را درون یک تابه پر از سبزی های معطر قرار می­ دهید و در نهایت طعم بی نظیری را تجربه خواهید کرد و می­ توانید از خوردن آن لذت ببرید.

پیراشکی مرغ جزو غذاهای بسیار محبوب است که تهیه آن کار ساده­ ای است و درون آن از سیب زمینی و مرغ استفاده شده است. علاوه بر آن خوراک مرغ هم که جزو غذاهای رژیمی محسوب می‌شود با استفاده از کدو، هویج، سیب زمینی و سینه مرغ تهیه می شود و طعم بسیار لذیذی دارد.

کوکوی مرغ هم جزو غذاهایی است که با استفاده از سیب زمینی و مرغ تهیه می شود و می توانید برای مسافرت ها هم این غذای خوشمزه را تهیه کنید و حتی سرد شده آن هم طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد و در کنار کمی گوجه و خیارشور یک ساندویچ خوشمزه را برای شما فراهم می کند.

غذا با مرغ ریش ریش

اگر مرغ را خیلی خوب بپزید و ریش ریش کنید می توانید به صورت خالی یا در کنار زرشک به صورت لابه لا پلو با برنج دم بگذارید و از خوردن آن لذت ببرید و یا مرغ ریش شده را با سیب زمینی سرخ کرده مخلوط کنید و به عنوان یک غذای نونی و خوشمزه میل کنید.

غذا با مرغ و قارچ

ترکیب طعم های مرغ و قارچ بسیار دلپذیر است و شما می توانید قارچ و مرغ را با هم تفت دهید و یک ساندویچ خوشمزه از آن تهیه کنید. اگر در این ساندویچ از کمی سیب‌زمینی سرخ کرده هم استفاده کنید لذت آن را چند برابر کرده اید.

غذا با مرغ چرخ کرده

اگر مرغ را چرخ کنید می توانید کباب کوبیده مرغ درست کنید و یا کباب تابه ای مرغ از آن تهیه کنید که هر دو غذای بسیار لذیذی هستند. مخصوصاً برای افرادی که ممنوعیت استفاده از گوشت قرمز دارند، می‌تواند فرصت بسیار مناسبی باشد تا طعم بی‌نظیری را تجربه کنند.

دستور پخت غذا با مرغ در مجله آشپزی آف دکور

شما می‌توانید با مراجعه به مجله آشپزی آف دکور به آدرس offdecor.com/cook لیستی از دستور پخت و طرز تهیه غذاهای ایرانی و بین‌المللی را در دسته ‌بندی‌ های مختلف غذای ایرانی، پیش‌غذا، سالاد، کیک و شیرینی و غذای بین‌الملل را مشاهده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha