• شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99090805994
  • خبرنگار : 50163

امام‌ جمعه خرم‌دره:

مساجد به پایگاه‌های مقابله با ویروس کرونا تبدیل شود

مساجد به پایگاه‌های مقابله با ویروس کرونا تبدیل شود

ایسنا/زنجان امام‌ جمعه خرم‌دره گفت: مساجد باید به پایگاه‌های مقابله با ویروس کرونا تبدیل شود.

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور ظهر امروز (۸ آذرماه) در جلسه قرارگاه عملیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی خرم‌دره با تبریک هفته بسیج، بسیج را یک فرهنگ ریشه‌دار مبتنی بر نظریه ولایت دانست که نقطه عزیمت انقلاب اسلامی ایران است، عنوان کرد: بسیج امروز در حال نفوذ در اقصی نقاط عالم است.

وی ضمن قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان بر لزوم همدلی و هم‌افزایی و مشارکت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، روحانیون، بسیج و اقشار مختلف مردم در راستای پیشگیری و مبارزه با ویروس منحوس کرونا در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و گفت: تنها راهکار مقابله با کرونا، تلاش همگانی است.

وی با اشاره وضعیت فعلی کشور و اوج‌گیری کرونا، اضافه کرد: دشمن در تلاش است با سوء استفاده از اوج‌گیری کرونا و اعمال فشارها مانع از حرکت انقلابی ملت ایران شود.

زاهدی‌پور به نقش اساسی مساجد در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: مساجد باید به پایگاه‌های مقابله با ویروس کرونا تبدیل شود.

امام جمعه خرم‌دره یادآور شد: گروه‌های جهادی و بسیجیان با حضور در مساجد و محلات با هدف شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهت‌گاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی و نیز پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، رفع موانع شغلی و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت بسیجیان و افراد معتمد هر محله در طرح عملیات فرهنگی - اجتماعی شهید حاج قاسم سلیمانی دستور کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط بد اقتصادی از سویی و بیماری کرونا از سوی دیگر، زندگی برای اقشار کم‌درآمد جامعه را بسیار سخت و نفس‌گیر کرده است، بیان کرد: خیرین جامعه باید با درک درست از وضع فعلی جامعه، به کمک ‌نیازمندان بشتابند.

زاهدی‌پور با یادآوری این مطلب که با قطع زنجیره‌های ارتباطی جامعه نمی‌توان کار فرهنگی عمیق انجام داد، خاطرنشان کرد: فرهنگ ایران، فرهنگ دینی است و عامل اصلی موفقیت در برابر کرونا نیز همین فرهنگ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha