• شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99090806154
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

کولاک برف و اختلال در تردد در مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان

کولاک برف و اختلال در تردد در مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان

ایسنا/اصفهان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه اوج فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان طی امروز و فردا خواهد بود، گفت: در این مناطق کولاک برف، اختلال در تردد شهری و جاده ای و در مناطق غربی استان مسدود شدن جاده ها به دلیل بارش برف سنگین پیش بینی می شود.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه نقشه های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی بر روی استان است، اظهار کرد: براین اساس در بیشتر مناطق استان بارش باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، گاهی مه آلودگی و وزش باد نسبتا شدید خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی و جنوبی طی امروز و فردا خواهد بود، گفت: در این مناطق کولاک برف، اختلال در تردد شهری و جاده ای و در مناطق غربی استان مسدود شدن جاده ها به دلیل بارش برف سنگین پیش بینی می شود. در دیگر مناطق استان آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد و سیلابی شدن مسیرها دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه این سامانه بارشی تا اواسط روز دوشنبه از استان خارج می شود، افزود: بیشینه دمای هوا ۸ تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سردترین نقطه استان بوئین میاندشت با ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر و گرم ترین نقطه استان کاشان با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر است.

علی عسگریان با اشاره به اینکه هوای اصفهان در حال حاضر سالم است، گفت: حداکثر دمای هوای اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده ۹ درجه سانتی گراد و حداقل دمای فردا صبح ۵ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته سمیرم با ۲۱ میلی متر بارش، بیشترین میزان بارش را در استان اصفهان داشته است، گفت: اصفهان و اردستان ۲ میلی متر بارش، چادگان ۳، دهاقان ۶، زرین شهر ۲، شهرضا ۷ و فریدونشهر ۲ میلی متر بارش باران و ۶ سانتی متر برف روی زمین داشته است.

این کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اضافه کرد: در مجموع در همه بخش های استان به جز کاشان، خور و بیابانک و چوپانان بارش باران داشته ایم، اما بارش کم و در حد یکی دو میلی متر بوده است.

علی عسگریان با اشاره به اینکه دمای هوا از روز دوشنبه رو به کاهش می رود، گفت: صبح سه شنبه این هفته ۴ تا ۵ درجه افت محسوس دما خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha