• شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99090806296
  • خبرنگار : 50223

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

افزایش جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۱۵ نفر

افزایش جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۱۵ نفر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونا استان به ۳۱۵ نفر خبر داد و گفت‌: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۵ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۴۰۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۷۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٣٢ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۹۶۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 یزدان پناه گفت: از ۳۶۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٤٩ درصد موارد مثبت  وبیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد( ٥٥ درصد)، کهگیلویه ( ١٨درصد)، گچساران( ١١ درصد)، بهمئی(  ٨درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.

وی خاطرنشان کرد: استان  در پاییز امسال روند افزایشی را در ابتلای به کرونا تجربه کرده و میزان مرگ و میر ناشی از آن نیز نسبت به فصل های بهار و تابستان  در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کلید موفقیت گذر از این شرایط، همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است، افزود: باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان با مشارکت آگاهانه و مسیولانه  مردم  افزایش یابد تا بتوان با صدمات کمتر از این مرحله عبور نماییم.

وی خواستار استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی(حداقل ٢ متر) و پرهیز از حضور در هر نوع تجمعی توسط همه مردم شد و تاکید کرد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بیشتر رعایت شود تعداد مبتلایان و فوتی‌های استان کاهش می‌یابد.

یزدانپناه بیان کرد: همچنین لازم است که مردم بجز در موارد ضروری از رفت و آمد به بیمارستانها، کلینیک ها، مطب ها، بانک ها، پاساژها و سایر مراکز پرخطر اجتناب نمایند و توجه به این موضوع داشته باشند که در شرایط کنونی بیشترین راه مبتلا شدن از طریق دورهمی های خانوادگی انجام می شود.

وی عنوان کرد: بنابراین لازم است در رفت و آمدهای ضروری  خانوادگی، افراد ضمن استفاده از ماسک، حتما فاصله فیزیکی را با سایر اعضا خانواده رعایت نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha