• یکشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99090906822
  • خبرنگار : 50034

رئیس پلیس راه استان:

«وانت‌» در بارندگی‌ سریع‌تر واژگون می‌شود

«وانت‌» در بارندگی‌ سریع‌تر واژگون می‌شود

ایسنا/همدان رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه بارش باران در تمامی محورهای استان همدان ادامه دارد، گفت: بعضی محورها لغزنده است و رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

سرهنگ رضا عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: در گردنه‌های استان بارش باران با مه گرفتگی همراه است، در حال حاضر ترافیک عادی و روان است و خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته تصادف فوتی به ثبت نرسیده است.

وی ضمن توصیه همراه داشتن زنجیر چرخ به رانندگان بیان کرد: رانندگان باید تجهیزات زمستانی را هنگام تردد در جاده‌ها همراه خود داشته باشند و از ۱۵ آذر در این مورد اعمال قانون انجام می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: احتمال اینکه غروب امروز بارش باران در جاده‌ها به برف تبدیل شود، زیاد است بنابراین رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا دچار خروج از جاده و واژگونی وسیله نقلیه نشوند.

وی مطرح کرد: اولین علت تصادفات رانندگی در هوای بارانی سرعت غیرمجاز است و رانندگان باید با سرعتی کمتر از سرعت مجاز محل حرکت کنند همچنین تجهیزاتی مانند عاج لاستیک، سیستم گرمایشی و برف پاک کن در بروز تصادفات تأثیر فراوانی دارد.

عزیزی اضافه کرد: بعضی از خودروها مانند وانت بار به ویژه نیسان، وانت پیکان و وانت مزدا در بارندگی به علت اینکه قسمت جلو سنگین و نیروی محرک در عقب خودرو است سریع دچار واژگونی می‌شوند، در بارندگی‌ها و جاده‌های لغزنده واژگونی این خودرو نسبت به سایر خودروها بسیار بیشتر است.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل راه‌های استان همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، از بارش برف و باران در جاده‌های همدان خبر داد و اظهار کرد: بیشتر راه‌های استان همدان برفی و بارانی است.

سعید کریمی اظهار کرد: در حال حاضر گردنه اسدآباد در محور همدان- کرمانشاه، گردنه همه‌کسی در محور همدان- سنندج و محور همدان گل‌تپه برفی است.

وی با بیان اینکه از دو روز گذشته بارش باران و برف در استان شروع شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی راه‌های استان همدان باز است و تردد عادی و روان انجام می‌شود. 

کریمی با اشاره به اینکه در محورهای کوهستانی مه‌گرفتگی متناوب وجود دارد، ادامه داد: نیروهای راهداری در راهدارخانه‌های استان مستقر هستند و در صورت نیاز عملیات راهداری را انجام خواهند داد.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل راه‌های استان همدان تأکید کرد: شهروندانی که قصد سفر در جاده‌های استان را دارند، حتماً از طریق سامانه 141.ir  و تلفن 141 و اپلیکیشن 141 از وضعیت راه‌های استان با خبر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha