• یکشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99090907151
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی وزارت علوم:

خلق برندهای بین المللی مد و لباس برای کشور تولید ارزش می کند

خلق برندهای بین المللی مد و لباس برای کشور تولید ارزش می کند

ایسنا/گیلان مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی وزارت علوم، با اشاره به وجود کارآفرینان و سرمایه گذاران علاقمند به حوزه مد و لباس، گفت: این نمایشگاه ها به در کنار هم قرار گرفتن طراحان و سرمایه گذاران کمک می کند تا بتوانیم با خلق برندهای ملی و بین المللی برای کشور تولید ارزش کنیم.

محمدهادی عسکری در آیین افتتاح مجازی نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی به میزبانی دانشگاه گیلان، با اشاره به ضرورت توجه به دانشجویان دختر در دانشگاه های کشور، اظهارکرد: بعد از انقلاب شاهد افزایش کمی دانشجویان دختر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هستیم که این افزایش در سایه تلاش خودانگیخته و ارتقای شاخص های حضور دانشجویان در دانشگاه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امروزه بخش عمده ای از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه توسط دختران توانمند و فرهیخته در کنار پسران دانشجو شکل می گیرد، افزود: وظیفه داریم زمینه را برای کنشگری بیش از پیش دانشجویان فراهم کنیم.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده در حوزه امور زنان و خانواده، تصریح کرد: به دنبال ایجاد بستری هستیم تا دانشجویان دختر بتوانند در کنار آموزش های رسمی و نظری، وارد فضای مهارت افزایی شوند. در این راستا امسال دومین دوره نمایشگاه های توانمندی دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی را برگزار کردیم.

عسکری، با تاکید بر لزوم معرفی دختران دانشجوی واجد صلاحیت و خلاقیت به فضای حرفه ای کسب و کار، عنوان کرد: فعالیت حرفه ای در زمینه مد و لباس و صنایع دستی به دختران ما این امکان را می دهد که بتوانند در فرایند توسعه کشور و اقتصاد خانواده خودشان تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری دائمی نمایشگاه های توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد و لباس فرصت افزایش خلاقیت و کنشگری آنان در فضای اقتصادی است، متذکر شد: علاوه بر نقش آفرینی دختران دانشجو در مدیریت اقتصاد، پیوند بین طراحان و مخاطبان حائز اهمیت است.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی وزارت علوم، تلاش برای پیوند طراحان مد و لباس و مصرف کنندگان را منجر به پویایی فضای کسب و کار دانست و اضافه کرد: با ارتقای زمینه های فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی، امکان تاثیرپذیری کمتر از مد و الگوی بیگانه را خواهیم داشت.

عسکری، با اشاره به وجود کارآفرینان و سرمایه گذاران علاقمند به حوزه مد و لباس، گفت: این نمایشگاه ها به در کنار هم قرار گرفتن طراحان و سرمایه گذاران کمک می کند تا بتوانیم با خلق برندهای ملی و بین المللی برای کشور تولید ارزش کنیم.

وی صنعت پوشاک و صنایع دستی را یکی از عرصه های مهم کارآفرینی و ایجاد اشتغال با سود بالا دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم خلاقیت های دانشجویان دختر در این عرصه را ساماندهی و مدیریت و زمینه بازاریابی های اینترنتی به ویژه در شرایط همه گیری کرونا را فراهم کنیم، به ارتقای تاب آوری اجتماعی و اقتصادی خانواده ها و بهبود کیفیت زندگی کمک خواهیم کرد.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی وزارت علوم، دانشجویان را موتور محرک و نیروی نرم افزاری دانشگاه دانست و یادآور شد: دانشگاه کانون عقلانیت، خردورزی و امیدآفرینی است و باید این تولید امید از دانشگاه به سطح جامعه منتقل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha