• دوشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99091007341
  • خبرنگار : 71129

شانزدهمین یکشنبه اعتراضی در مینسک با تاکتیک جدید / دستگیری ۲۵۰ نفر

شانزدهمین یکشنبه اعتراضی در مینسک با تاکتیک جدید / دستگیری ۲۵۰ نفر

سخنگوی پلیس پایتخت بلاروس از دستگیری حدود ۲۵۰ معترض در جریان شانزدهمین یکشنبه اعتراضات گسترده بدون مجوز در این شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ناتالیا گاسویچ، سخنگوی پلیس مینسک گفت: حدود ۲۵۰ تن در جریان اعتراضات روز یکشنبه در این شهر بابت نقض قوانین مربوط به برگزاری تجمعات گسترده بازداشت شده‌اند.

بر اساس اعلام پلیس مینسک، معترضان در دسته‌های مختلف خیابان‌ها را مسدود کرده و در رفت و آمد خودروها اختلال ایجاد کردند.

این سخنگو همچنین گفت: برای تضمین امنیت رانندگان، پلیس معترضان را از خیابان‌ها و مسیرهای اصلی دور کرد. به معترضان هشدار داده شده بود که نباید دست به این تجمعات بدون مجوز بزنند.

پلیس بلاروس همچنین از ابراز کنترل شورش برای متفرق کردن و تحت کنترل در آوردن معترضان استفاده کرد و موبایل‌ها و مترو قطع و تعطیل شدند.

معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس یکشنبه  با آرایش و تاکتیک جدید به خیابان‌های مینسک آمدند. این هفته اپوزیسیون اقدامات اعتراضی خود را در قالب "راهپیمایی همسایگان" برگزار کرد. سازماندهندگان راهپیمایی‌های اعتراضی این یکشنبه از مخالفان خواستند تا با توجه به سرکوب شدید تجمعات از سوی پلیس، به جای جمع شدن در یک منطقه واحد در محل کار و زندگی خود تجمع کنند. معترضان از حامیانشان خواسته بودند تا ظهر روز یکشنبه در نزدیکی منازل خود تجمع کرده و به سمت نقاط مشخص و ویژه برای گردهم آیی در مناطق تعیین شده بروند و در نهایت به یک راهپیمایی متحد ملحق شوند.

از هفته دوم ماه اوت و پس از اعلام پیروزی دوباره الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری، مخالفان حکومت در بلاروس هر یکشنبه تظاهرات می‌کنند.

به گزارش رسانه‌های محلی با اجرای این تاکتیک جدید بیست تجمع در محلات مختلف شهر مینسک برگزار شد. این در حالی است که پلیس راه‌های دسترسی به مرکز پایتخت را کاملا مسدود کرده بود.

این تغییر شیوه اعتراض در حالی صورت می‌گیرد که در هفته‌های اخیر، شمار تظاهرکنندگان به شکل چشمگیری کاهش یافته بود.

الکساندر لوکاشنکو که از سال ۱۹۹۴ تاکنون قدرت را در جمهوری بلاروس در دست دارد، هفته گذشته و برای اولین بار برای ترک منصب ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

این اعتراض‌ها از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری تاکنون ادامه یافته‌اند. لوکاشنکو برای ششمین دوره به ریاست ‌جمهوری رسید اما معترضان می‌گویند در انتخابات تقلب شده است.

لوکاشنکو هم این را رد می‌کند و معترضان را "عامل خارجی" می‌خواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha