• دوشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99091007472
  • خبرنگار : 50295

افزایش تقاضا برای کتاب بعد از شیوع کرونا در زنجان

افزایش تقاضا برای کتاب بعد از شیوع کرونا در زنجان
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: درصد مطالعه در بین مردم استان زنجان بعد از شیوع ویروس کرونا افزایش یافته ‌است.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با فعالیت کتابخانه‌های استان، اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت‌ کتابخانه‌های استان با هدف ترویج‌ و آموزش کتابخوانی در فضای مجازی انجام‌ می‌شود.

وی افزود: در کانال‌ها و گروه‌هایی که تشکیل شده، علاوه بر ارائه فایل PDF کتاب و بحث‌های ترویجی در رابطه با کتاب و کتابخوانی؛ قصه‌گویی، معرفی کتاب، آموزش‌های مختلف برای کودکان و آموزش‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی نیز انجام ‌می‌شود.

این‌مسئول تصریح کرد: در صفحات اینستاگرامی و کانال‌های عمومی کتابخانه‌ها نیز آموزش‌های عمومی و ترویج کتاب انجام می‌شود و کسانی که عضو کتابخانه‌ها نیستند، می‌توانند از فعالیت‌ گروه‌ها و کانال‌های عمومی و تخصصی کتابخانه‌ها استفاده کنند.

نیک‌بخش ادامه داد: افراد برای عضویت در کتابخانه‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند از طریق گروه‌های فضای مجازی اقدام‌کنند، با مراجعه به سامانه سامان کتابخانه‌ها نیز می‌توانند به ‌صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده و با پیدا کردن مسئول و شماره مسئول کتابخانه مورد نظر خود، عضو کانال‌ها و گروه‌های مورد نظر شوند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، عنوان کرد: استقبال از فعالیت‌های مجازی کتابخانه‌ها خوب بوده و طبق بررسی‌های انجام گرفته، درصد مطالعه بعد از شیوع ویروس کرونا در بین مردم افزایش یافته و تقاضا برای کتاب نیز در استان توسط مردم بیشتر شده ‌است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعطیلی‌ این روزها بهترین فرصت است تا با کتاب خواندن در هر زمینه‌ای که علاقه داریم، اطلاعات و آگاهی خود را افزایش دهیم. علاوه بر افزایش اطلاعات می‌توانیم با استفاده از فضای مجازی برای مطالعه کتاب، آثار بد فضای مجازی را به فرصت و یک فضای مفید تبدیل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha