• دوشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99091007533
  • خبرنگار : 71129

شکست سخت بولسونارو در انتخابات شهرداری‌های برزیل

شکست سخت بولسونارو در انتخابات شهرداری‌های برزیل

رئیس جمهوری برزیل در انتخابات شهرداری‌ها شکست سنگینی را متحمل شد و تنها پنج کاندیدا که مورد حمایتش بودند موفق شدند در این رقابت پیروز شوند اما هیچکدام در شهرهای بسیار مهم انتخاب نشدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بدترین شکست برای ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل در ریودوژانیرو، محل تولد وی اتفاق افتاد که در آن، مارسلو کریوا، شهردار در دور دوم انتخابات روز یکشنبه شکست خورد و جای خود را به ادواردو پائس داد؛ پائس به عنوان پیروز در انتخابات شهرداری‌ها گفت که این پیروزی سیاست بر رادیکالیسم است.

شکست دیگر رئیس جمهوری برزیل در فورتازلا بود که پنجمین شهر پر جمعیت برزیل به حساب می‌آید و در آن، کاندیدای چپ میانه "سارتو نوگوییرا" موفق شد تا با ۵۱.۵ درصد آرا واگنر گومز را با ۴۸.۵ درصد آرا شکست دهد.

کاندیدای بولسونارو شهر "بلم" را هم از دست داد که مرکز ایالت آمازون است. کاندیدای چپ گرا "ادمیلسون رودریگز" موفق شد تا در این انتخابات کاندیدای رئیس جمهوری "اورالدو ایگویچی" را شکست دهد.

حضور کمرنگ و ضعیف کاندیداهای مورد حمایت رئیس جمهوری برزیل در دور نخست انتخابات شهرداری‌ها در دو هفته قبل نمایان شد.

در سائوپائولو با بیش از ۱۲ میلیون جمعیت به کاندیدای بولسونارو تنها ۱۰ درصد رای دادند. دور دوم انتخابات شهرداری‌ها که روز یکشنبه برگزار شد، بین دو منتقد رئیس جمهوری در این کلانشهر بود و در نتیجه آن، شهردار راست میانه "برونو کوواس" به راحتی توانست با کسب ۶۰ درصد آرا، کاندیدای سوسیالیست "گیلرمه بولوس" را شکست دهد.

کاندیداهای دیگر مورد حمایت بولسونارو برای "بلو هوریزونته"، "رسیف" و "مانائوس" نیز آرای مردمی را از دست دادند. هم‌چنین کاندیدای مورد حمایت رئیس جمهوری برزیل نتوانست آرای مردم را در سانتوس به دست بیاورد که یکی از مهمترین شهرهای ایالت سائوپائولوست.

در همین حال، کارلوس بولسونارو، یکی از اعضای کلیدی تیم رسانه‌های اجتماعی پدرش کرسی خود را در شورای ریودوژانیرو با ۷۱ هزار رای حفظ کرد، اگرچه چهار سال قبل وی توانسته بود ۱۰۶ هزار رای به دست بیاورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha