• دوشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99091007966
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

معاون استاندار آذربایجان غربی:

احداث ۱۸۰۵ واحد زلزله زده قطور خوی به اتمام رسید

احداث ۱۸۰۵ واحد زلزله زده قطور خوی به اتمام رسید

ایسنا/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: از مجموع ۴۵۰۰ واحد خسارت دیده در زلزله قطور خوی و سلماس، مراحل احداث ۱۸۰۵ واحد بصورت کامل به اتمام رسیده است.

آیدین رحمانی روز دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده قطور بابیان اینکه براساس تعهد صورت گرفته در گام نخست احداث ۱۶۰۰ واحد آسیب دیده از نوع یک به اتمام رسیده است، افزود: با توجه به اتمام مراحل احداث ۱۸٠۵ واحد خسارت دیده می طلبد به جهت شرایط زمانی و آب و هوایی بنیاد مسکن نسبت به ارائه برنامه زمانبندی مناسب ظرف یک هفته آینده اقدام کنند.

رحمانی خاطر نشان کرد: باوجود پیگیری های انجام شده مالکین ۱۰۳۰ واحد تمایلی به احداث و بازسازی واحدهای زلزله زده خود ندارند.

معاون استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون ۱۷۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۴۷ میلیارد تومان از محل بیمه به زلزله زدگان اختصاص داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از تلاشگران بازسازی مناطق زلزله زده قطور و سلماس بر ضرورت اتمام بازسازی واحدهای به جا مانده تصریح کرد: بازسازی به جهت پیگیری های مقام عالی استان و تلاش مدیران مربوطه از روند خوبی برخوردار است اما اگر مردم مطالبه ای نسبت به کاستی ها دارند باید پذیرفت و نسبت به رفع آن اقدام کرد.

رحمانی نقش دهیاران را در اتمام کامل پرونده بازسازی مناطق زلزله زده بسیار مهم دانست و افزود: دهیاران موظف هستند نسبت به انتقال دغدغه های مردم و تعیین تکلیف کسانی که تمایلی به احداث و بازسازی واحدهای خود ندارند، اقدام کنند.

وی گفت: با تعیین تکلیف کسانی که مایل به بازسازی واحدهای زلزله زده خود ندارند می توان بر اساس سازوکار های قانونی این تسهیلات بلاعوض و بازسازی را برای تامین تاسیسات زیربنایی هزینه کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیمه طرف قرارداد نسبت به انجام تعهدات خود در زمان مناسب به خوبی عمل نکرده است گفت: بانک مسکن نیز باید هر چه سریعتر نسبت به آزادسازی تسهیلات بر اساس پیشرفت کار اقدام نماید.

رحمانی خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرائی و بنیاد مسکن نیز موظف هستند از طریق اعتبارات ملی و استانی نسبت به تامین و اجرای پروژه های زیرساختی از جمله آسفالت راه روستایی، فاضلاب و مدرسه و مسجد اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha