• دوشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۹ / ۲۳:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99091008165
  • خبرنگار : 50187

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

در حال حاضر دشمن همه ما ویروس کروناست/کرونا جهش پیدا کرده

در حال حاضر دشمن همه ما ویروس کروناست/کرونا جهش پیدا کرده

ایسنا/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه از مردم درخواست داریم به ما کمک کنند، گفت: بیایید گذشته را کنار بگذاریم. اکنون به عزم ملی نیاز داریم و باید همه به هم کمک کنیم؛ در حال حاضر دشمن همه ما ویروس کرونا است.

دکتر"سیدوحید احمدی طباطبایی" شامگاه دوشنبه دهم آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه کرونا درمان و واکسن ندارد، آنچه که مهم است رفتار اجتماعی مردم و هماهنگی های بین بخشی در مقباله با این بیماری است.

وی درباره طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مقابله با کرونا افزود: اهداف این ائتلاف ملی کاهش آمار بستری در بیمارستان، کاهش مرگ و میر و موارد شدید بیماری است.

احمدی طباطبایی تصریح کرد: اصول این برنامه علمی، محله محور و خانواده محور و منطبق بر نظام شبکه بهداشتی و درمانی مردم است و یکی از اصول مهم آن مشارکت اجتماعی مردم است.

وی با اشاره به اهداف طرح مبنی بر ارائه فعال خدمات و مراقبت ها، جلب همکاری بین بخشی و استفاده از فناوری های نوین، بیان کرد: تشدید نظارت بر پروتکل ها و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، آموزش و اطلاع رسانی، قرنطینه خانگی افراد و حفاظت از گروه های آسیب پذیر، ایجاد محدودیت هوشمند و هدفمند و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری از جمله راهبردهای طرح شهید سلیمانی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شناسائی و مراقبت از فرد بیمار، افراد در معرض تماس نزدیک و مراقبت در منزل از وظایف تیم های مراقبتی است و تیم های نظارتی از مراکز ارائه خدمات، تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و صنفی بازدید و بر پروتکل های بهداشتی نظارت می کنند و این موارد برنامه های مختلف و ریزتری دارد.

وی در ادامه افزود: به زعم برخی از کارشناسان وزارت بهداشت، در کرونا به عنوان ویروسی که از ووهان شروع شد، تغییرات و جهش هایی به وجود آمده و شبیه به ویروسی شده که از ایتالیا آمده و موجب مرگ و میر و سرایت پذیری بیشتری شده است بنابراین لازم است همه نهادها پای کار بیایند.

احمدی طباطبایی تصریح کرد: از تلاش های بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر و ارتش تشکر می کنیم و امیدواریم با همکاری ها بین بخشی، مشارکت اجتماعی و سازماندهی و شبکه سازی که در طرح شهید سلیمانی برای آن برنامه ریزی شده و سهم هرکس مشخص شده، کار به خوبی دنبال شود.

وی با بیان اینکه از مردم درخواست داریم به ما کمک کنند، افزود: بیایید گذشته را کنار بگذاریم. اکنون به عزم ملی نیاز داریم و باید همه به هم کمک کنیم؛ در حال حاضر دشمن همه ما ویروس کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همه دانشگاه های علوم پزشکی استان یک شماره تلفن همراه تهیه کرده اند که مردم می توانند نقض پروتکل ها را از طریق پیامک به آن شماره اطلاع بدهند. هر نقض پروتکل موجب مرگ و میر است و نمی پذیریم این اتفاق بیفتد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مناطق محروم و حاشیه ای و روستاها در مواردی که فرد مثبت در خانواده شناسائی شده باشد، درب منزل از اطرافیان تست گرفته می شود و اولویت با حاشیه، روستاها و مناطق محروم است.

احمدی طباطبایی درباره نظارت بر رعایت پروتکل ها در ساختمان پزشکان و داروخانه ها تصریح کرد: ساختمان پزشکان و داروخانه ها جزو اماکن عمومی هستند و تاکنون به ۴۰۰ مورد تذکر داده شده و اخیرا دستور پلمب سه داروخانه صادر شده و برای بهداشت فرقی نمی کند و نهادهای مسئول نظارت، به شدت پیگیر برخورد با ادارات متخلف هستند.

وی در پایان بیان کرد: مردم حتما به تماس ۴۰۳۰ پاسخ بدهند و برای حضور همکاران در اجرای طرح شهید سلیمانی درب منازل، با آنها هماهنگ می شود و با لباس مشخص حضور می یابند و از مردم درخواست داریم به عنوان سفیران سلامت به ما بپیوندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha