• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99091108338
  • خبرنگار : 71234

عمویی: تخریب امنیت و شهادت دانشمندان بدون هزینه باقی نخواهد ماند

عمویی: تخریب امنیت و شهادت دانشمندان بدون هزینه باقی نخواهد ماند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که تحریم علیه ایران رفتاری بی‌هزینه نیست، گفت: باید به نحوی اقدام شود که تخریب امنیت مردم و به شهادت رساندن دانشمندان ما و یک مقام سیاسی کشور رفتار بدون هزینه تلقی نشود.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل عمویی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران ضمن قرائت گزارش امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره‌ی این طرح اظهار کرد: هدف اول این طرح باز شدن قفل‌هایی است که بر صنعت هسته‌ای کشور وارد شده، این طرح برنامه و هدف‌های شهدایی مثل شهید فخری زاده و شهید شهریاری و سایر شهدای هسته‌ای کشور را دنبال می‌کند، کسانی که برای پیشرفت و توسعه کشور جان خود را فدا کردند. امروز ما به عنوان نمایندگان انقلابی تلاش می‌کنیم مسیر حرکت این شهدا و مسیر پیشرفت و توسعه کشور را احیاء کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه هسته ای کشور باید طبق نیازها پیش رفته، انتظار داریم بعد از تصویب این طرح برنامه هسته‌ای تقویت شده و توسعه پیدا کند و روند آن تسریع بخشد.

به گفته عمویی هدف دوم این طرح مقابله با تحریم‌هایی است که از سوی کشورهای غربی اعمال شده است. باید این اعمال تحریم‌ها را هزینه‌مند کرد، تحریم علیه ایران رفتار بی‌هزینه‌ای نخواهد بود، تغییر محاسبه‌ غلط دشمنان هدف این طرح است باید به نحوی پیش رفت که نه تنها اعمال تحریم هزینه‌مند شده که تخریب امنیت مردم و به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای و مقام سیاسی کشور هم رفتار بی‌هزینه‌ای تلقی نشود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمنان فکر نکنند که اگر دست به اقدام تروریستی بزنند اقدام آنها بی‌پاسخ خواهد ماند، قطعا بخشی از این پاسخ و مجازات قطعی آنها در خارج از مجلس شورای اسلامی توسط دستگاه‌های امنیتی و نظامی پیگیری می‌شود. وظیفه مجلس شورای اسلامی نیز احیاء راه شهدا در برنامه هسته‌ای و طی کردن مسیر پیشرفت و توسعه است. در این طرح تلاش شده رفتارهای غلط و محاسبه‌ی اشتباه دشمنان پاسخ داده شود رفتارهایی که هزینه‌هایی را بر زندگی مردم تحمیل کرده است.

وی در پایان اظهار کرد: با تمرکز بر تقویت برنامه هسته‌ای و ایجاد محدودیت‌ها برای بازرسی‌ها این مسیر را پیش می‌بریم، بازرسی‌هایی که دیگر امروز مبنایی ندارد. توازن در توافقات قبلی از بین رفته باید به این بی‌توازنی و عدم تبادل پاسخ داد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha