• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99091108498
  • خبرنگار : 71605

وزارت دادگستری آمریکا به دنبال عفو ترامپ، پرونده فلن را از حالت مورد مناقشه خارج کرد

وزارت دادگستری آمریکا به دنبال عفو ترامپ، پرونده فلن را از حالت مورد مناقشه خارج کرد

وزارت دادگستری آمریکا به دنبال اعطای عفو کامل از سوی دونالد ترامپ به مشاور امنیت ملی سابق خود در روز چهارشنبه گذشته، تلاش کرد تا پرونده مایکل فلن را از حالت "قابل مناقشه" و هر نوع پیگرد دیگر در آینده خارج کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ژنرال "مایکل تی. فلن"، که اولین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ بود، به ارائه "اظهارات اشتباه" به اف‌بی‌آی در رابطه با ارتباطات تیم ترامپ با سفیر روسیه در آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ متهم شده بود.

در سند دادگاه آمده: عفو رئیس جمهور، که ژنرال فلن پذیرفته، این پرونده را از حالت قابل مناقشه خارج می‌کند. به طور خلاصه، اقدام دولت مبنی بر عفو، در کنار دیگر اقدامات معلق در این پرونده، در سایه عفو کامل و بدون شرط ژنرال فلن توسط رئیس جمهور، دیگر قابل مناقشه نیست. هیچ پیگرد قانونی بیشتری ضروری یا مناسب نیست.

این اطلاعیه آشکار کرد که فلن حالا نسبت به هرگونه اتهامی که ممکن است در این پرونده یا در تحقیقات ویژه رابرت مولر، مشاور ویژه آمریکا در مورد ادعای تبانی ترامپ با مسکو در ۲۰۱۶، علیه او مطرح شود، دارای مصونیت است.

ترامپ در ۲۵ نوامبر (۵ آذر) توییت کرد که به مشاور امنیت ملی سابق خود عفو کامل اعطا کرده است. این اقدام، موجی از انتقاد را از سمت اعضای ارشد حزب دموکراتیک برانگیخت که رئیس جمهور آمریکا را به "سوءاستفاده از قدرت" متهم کردند.

ترامپ در توییت خود نوشته بود: برایم افتخار بزرگی است که اعلام کنم به ژنرال مایکل تی. فلن عفو کامل اعطا شده است. به او و خانواده فوق‌العاده‌اش تبریک می‌گویم و می‌دانم که حالا یک جشن شکرگزاری عالی خواهید داشت.

‌فلن متهم به دروغ‌گویی به اف‌بی‌آی در رابطه با ارتباطات بین تیم ترامپ و "سرگئی کیسلیاک"، سفیر روسیه در آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ بود. وی پس از پذیرش ابتدایی اتهام، خواستار لغو تمام اتهامات شد و اصرار کرد که اف‌بی‌آی او را در چارچوب قرار داده است.

تحقیقات مولر در مورد تبانی ادعایی ترامپ و روسیه، شواهدی برای حمایت از این ادعاها که روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به کمپین ترامپ کمک کرده، پیدا نکرد. مسکو بارها گمانه‌زنی‌های مربوط به "دخالت" در سیستم انتخاباتی آمریکا را رد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha