• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99091108710
  • خبرنگار : 50176

آخرین وضعیت خانه‌های خسارت دیده در خرم‏‎آباد؛

علت انفجار چند روز آینده اعلام خواهد شد

علت انفجار چند روز آینده اعلام خواهد شد

ایسنا/لرستان انفجاری که صبح امروز در یک واحد مسکونی خرم‎آباد رخ داد، یک نفر را به کام مرگ کشاند و ۱۱ نفر را روانه بیمارستان کرد و ناراحت کننده‎تر آنکه ۲ تن از مصدومان فوت کردند.

متاسفانه هنوز مشخص نیست دقیقا چند نفر زیر آوار مانده اند چرا که موج انفجار چندین واحد مسکونی را تحت تاثیر خود قرار داده  و خسارت های زیادی به خانه های اطراف محل انفجار وارد کرده است.

علت انفجار چند روز آینده اعلام خواهد شد

جعفر طولابی، فرماندار خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت ۹ این حادثه به وقوع پیوست و بعد اعلام حادثه دستگاه‌های امداد و نجات، هلال احمر و نیروی انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: علت انفجار نشتی گاز اعلام شده است و کارشناسان در حال بررسی هستند که علت اصلی را مشخص کنند.

فرماندار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: علت انفجار چند روز آینده اعلام می‌شود چون محل باید پاکسازی شود.

طولابی با بیان اینکه در این حادثه یک زن و یک مرد فوت شده‌اند، افزود: خانه قدیمی و بافت آن فرسوده بوده است طبقه پایین زن و مرد سکونت داشته‌اند که هر دو تا به علت ریزش آوار فوت کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه مردی که در این حادثه فوت شده از پرسنل نیروی انتظامی بوده است، بیان کرد: در طبقه دوم یک نفر در آن ساکن بوده که صدمه دیده و در بیمارستان بستری است.

فرماندار خرم‎آباد با اشاره به اینکه تعداد ۱۲ نفر نیز از ساکنین ساختمان‌های مجاور مجروح شده‌اند، افزود: شدت انفجار به‌طوری بوده که ساختمان‌های اطراف بین ۲۰ تا ۸۰ درصد دچار آسیب شده‌اند.

طولابی با بیان اینکه تعدادی خودرو که در آن منطقه بوده‌اند نیز آسیب دیده‌اند، اظهار کرد: تا غروب امروز کار آواربرداری و پاکسازی به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما تجمعات مردمی است وقتی تجمعات مردمی صورت می‌گیرد دستگاه‌های اجرایی جای مانور ندارند و نمی‌توانند آن‌طور که باید کار انجام دهند.

فرماندار خرم‌آباد اضافه کرد: علی‌رغم اینکه نیروی انتظامی با تمام توان آنجا حضور داشت اما جمعیت گسترده‌ای علی‌رغم هشدارها در محل حضور داشتند.

طولابی بیان کرد: در این‌طور مواقع همه کنجکاو هستند و در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی این است که محل حادثه مکان مناسبی برای مانور نبود و کوچه تنگ بود و عمده‌ترین مشکل تجمع و حضور مردم بود.

فرماندار خرم‌آباد اظهار کرد: قاعدتا در این‌طور مواقع مردم باید رعایت و کمک کنند تا دستگاه‌های امداد و نجات زودتر به محل حادثه برسند تا مجروحین به مراکز درمانی انتقال پیدا کنند.

طولابی خاطرنشان کرد: از لحاظ مدیریتی و انسجام دستگاه‌ها به موقع در محل حادثه حضور پیدا کردند اما تجمع مردم اجازه ندادند که در محل حادثه حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: در این راستا رسانه‌ها می‌توانند فرهنگ‌سازی کنند تا مردم در چنین حوادثی اجازه دهند که تیم‌های عملیاتی در محل حضور پیدا کنند و سریع اقدامات لازم را انجام دهند.

ادامه داشتن آواربرداری محل حادثه

مهدی پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد آوار حادثه انفجار واحد مسکونی در خرم‌آباد هنوز آواربرداری در محل حادثه در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ساختمان اصلی ۱۰۰ درصد تخریب و ساختمان‌های اطراف بین ۱۰ تا ۸۰ درصد تخریب شدند.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان ادامه داد: همچنین خودروهایی که در اطراف ساختمان مذکور پارک بودند آسیب دیدند که آمار آنها در حال بررسی است.

پازوکی با بیان اینکه علت اولیه حادثه نشت گاز عنوان شده است، تصریح کرد: علت اصلی این انفجار توسط تیم‌های تخصصی در حال بررسی است.

وی گفت: در این حادثه دو نفر فوت کردند و ۱۲ نفر مجروح شدند که از این تعداد چهار نفر آنها در بیمارستان بستری و مابقی مرخص شدند.

خسارت ۱۰ تا ۸۰ درصدی ساختمان‌های اطراف محل حادثه

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران لرستان در این رابطه گفت: مقارن ساعت ۹ صبح امروز یک انفجار در منطقه آبشار خرم‌آباد به وقوع پیوست که باعث تخریب یک ساختمان دو طبقه شده است.

وی تصریح کرد: در اثر این انفجار ۱۲ نفر زخمی شده که سه نفر به صورت سرپایی درمان و ۹ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان خاطرنشان کرد: دو نفر نیز در زیر آوار مانده که کار امداد و نجات ادامه دارد، یک نفر به‌صورت فوتی از زیر آوار بیرون آورده‌ شده که عملیات امداد و نجات برای نفر بعدی همچنان در حال انجام است.

پازوکی اضافه کرد: بر اثر این انفجار ساختمان‌های اطراف بین ۱۰ تا ۸۰ درصد تخریب و دچار آسیب شده‌اند.

وی بیان کرد: خودروهای که در منطقه بوده‌اند همه دچار آسیب شده‌اند که برآورد خسارت‌های وارد شده منطقه بعد از پایان عملیات امداد و نجات و آواربرداری و لیستی که توسط دستگاه‌های مسئول برداشته خواهد شد، گزارش می‌شود.

تا این لحظه  جسد ۲ نفر از زیر آوار خارج شده است

صارم رضایی، مدیر عامل  جمعیت هلال احمر استان لرستان  با اعلام این خبرگفت: دقایقی پیش جسد یک نفر دیگر توسط تیم آوار برداری جمعیت هلال احمر و نیروهای آتش نشانی و سایر عوامل حاضر در محل حادثه از زیر آوار خارج شد.

وی ادامه داد: تاکنون دو نفر از ساکنین این منزل مسکونی جان خود را از دست داده  و ٩ نفر مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال داده شد. ٣ نفر نیز مداوای سرپایی شدند.

رضایی تصریح کرد:عملیات آوار برداری برای نجات آخرین نفر این خانواده کماکان ادامه دارد و هنوز علت حادثه به طور قطعی مشخص نشده است.

‌به گفته رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان، آوار برداری‌ها ادامه دارد و امکان افزایش تعداد فوتی‌ها  و مصدومین در انفجار صبح امروز یک واحد مسکونی در خرم‌آباد وجود دارد.

امکان افزایش مصدومین و فوتی وجود دارد


دکتر علی مهرزاد صفدری به ایسنا گفته است: در حادثه انفجار یک واحد مسکونی که صبح امروز در خرم آباد رخ داد طبق آخرین آمار، متاسفانه ۱۱ نفر مصدوم و یک نفر کشته شده است. حال دو نفر از آسیب دیدگان وخیم گزارش شده و سه نفر هم سرپایی مداوا شدند و مابقی به بیمارستان انتقال داده شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت:آوار برداری ادامه دارد و امکان افزایش مصدومین و فوتی وجود دارد.

وی پیش از این گفته بود: انفجار یک واحد مسکونی واقع در آبشار ۹ خرم آباد ساعت ۸:۵۵ رخ داد و مصدومین به بیمارستان عشایر خرم‌آباد انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست چه تعداد نفر زیر آوار باشند، یادآور شد: براثر این انفجار، دو واحد هم‌کف و طبقه اول بطور کاملتخریب و چنددستگاه مسکونی دیگر متاثر از موج انفجار دچار خسارت شدند.  

این مسئول گفت: فوریت‌های پزشکی استان بلافاصله پس از دریافت گزارش در محل حادثه حضور یافت.

علت انفجار مهیب در منزل مسکونی خرم‌آباد مشخص نیست

مهراد فلاح، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد در در این خصوص به ایسنا گفت: این حادثه صبح امروز در خیابان سپاهان رخ داد و بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی و سایر عغ امدادی به این منطقه اعزام شدند. یک ساختمان دو طبقه کاملاً ریزش کرده و چند نفر نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

فلاح تصریح کرد: به علت شدت انفجار به خودروهای و خانه‌های اطراف نیز خساراتی وارد شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد نیز یادآور شد: هنوز علت این انفجار مشخص نیست.

بررسی علت انفجار خانه مسکونی با همکاری شرکت گاز

علی غلامزاده علم، مدیر روابط عمومی شرکت گاز لرستان به ایسنا گفت: علت انفجار خانه مسکونی در خرم‌آباد در دست بررسی است.

به گزارش ایسنا، صبح امروز صدای انفجار مهیبی در منازل مسکونی محله ۶۰ متری، خیابان سپاهان خرم‌آباد شنیده شد و شدت انفجار به حدی بود که حتی در محله‌های اطراف نیز این صدا به گوش رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha