• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 99091108842
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

معاون وزیر علوم خبر داد

برگزاری مراسم هفته پژوهش به شکل کاملا مجازی/ باید انتشار مقالات بیشتر از قبل شود

برگزاری مراسم هفته پژوهش به شکل کاملا مجازی/ باید انتشار مقالات بیشتر از قبل شود

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، در ابتدا اساس کار بر آن بود که مراسم هفته پژوهش به صورت حضوری برگزار شود و بخش مجازی به کمک بخش اصلی بیاید؛ ولی به تدریج با وخامت شیوع این بیماری در کشور برگزاری این رویداد ملی به سمت ترکیبی از حضوری و مجازی رفت. بر اساس آخرین تصمیم اتخاذ شده مقرر شد استفاده کامل از فضای مجازی برای برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی با معاونان پژوهشی دانشگاه‎ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری کشور که امروز (سه‌شنبه،11 آذر) برگزار شد، گفت: با وجود همه تنگناها و مشکلاتی که کشور هم به دلیل تحریم‌ها و هم شیوع ویروس کرونا با آن مواجه است، خوشبختانه حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده به پیش می‌رود.

رحیمی در این نشست که با محوریت تشریح برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: هفته ملی پژوهش و فناوری مهم‌ترین رویدادی است که در حوزه پژوهش و فناوری هر ساله در کشور برگزار می‌شود که همواره مشارکت فعال اکثر بازیگران و نقش‌آفرینان را در این حوزه شاهد هستیم.

وی با اشاره به ارسال نامه‌ای به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های سراسر کشور مبنی بر آنکه بخش پژوهش دانشگاه‌ها باید فعال‌تر از گذشته عمل کنند، افزود: فعالیت‌ها باید به گونه‌ای باشد که شاهد انتشار مقالات بیشتر از گذشته باشیم و همچنین طرح‌های پژوهشی داخلی و بیرونی تقاضامحور فزونی یابد.

به گفته معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، به رغم آنکه در چند سال گذشته از نظر اعتبارات پژوهشی، با توجه به افزایش هزینه‌های پژوهش مانند: خرید تجهیزات و مواد اولیه در تنگنا بوده‌ایم، ولی خوشبختانه پژوهش در کشور نه تنها روند کاستی نگرفته بلکه رتبه کیفی مقالات در اسکوپوس در سال ۲۰۱۹، دارای رتبه ۱۵ و در و وب‌آف‌ساینس ۱۶ بوده‌ایم که هم‌اکنون به رتبه ۱۴ دست یافته‌ایم.

معاون وزیر علوم با اشاره به تنگناها و مشکلاتی که کشور هم به دلیل تحریم‌ها و هم شیوع ویروس کرونا با آن مواجه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده به پیش می‌رود.

رحیمی با اشاره به اینکه هفته پژوهش و فناوری به نوعی بزرگداشت تلاش‌هایی است که منجر به توفیقات در سطح کشور شده است، اظهار امیدواری کرد که در برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری امسال با اهتمام جدی آنچه که در خور پژوهش و فناوری است را نشان دهیم.

دکتر عبدالساده نیسی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم نیز در ادامه این نشست ضمن تشریح برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۹ گفت: بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار سال ۱۳۹۹ نیز از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: با عنایت به همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ در سراسر کشور و بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درخصوص عدم برپایی تجمعات، ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری مصوب کرد که بیست و یکیمن نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار به صورت مجازی برگزار شود.

نیسی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه هفته ملی پژوهش و فناوری در زمان برگزاری به آدرس الکترونیکیwww.msrt-expo.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha