• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99091108954
  • خبرنگار : 71496

عربستان: بحران قطر و کشورهای شورای همکاری می‌تواند ظرف ۲۴ ساعت حل شود

عربستان: بحران قطر و کشورهای شورای همکاری می‌تواند ظرف ۲۴ ساعت حل شود

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل گفت: بحران موجود میان قطر و کشورهای (عرب) حوزه خلیج فارس می‌تواند ظرف ۲۴ ساعت پایان یابد.

به گزارش ایسنا، عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در واکنش به گزارش‌های برخی روزنامه‌های خارجی درباره حل بحران منطقه خلیج فارس در آینده‌ای نزدیک، طی مصاحبه‌ای با شبکه خبری روسیا الیوم تاکید کرد: بارها گفته‌ایم بحران قطر و کشورهای عرب منطقه خلیج فارس می‌تواند ظرف ۲۴ ساعت پایان یابد.

المعلمی در ادامه اظهار کرد: در صورتی که قطر از موضعگیری‌های قبلی خود و حمایتش از تروریست‌ها و نیز دادن تریبون‌های رسانه‌ای به احزاب افراط‌گرا و دخالت در امور داخلی دیگر کشورهای عربی دست بردارد، روابط آن با کشورهای (عرب) حوزه خلیج فارس می‌تواند ظرف چند ساعت بهبود یابد.

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل افزود: اگر قطر این مساله را اعلام کرده و به آن پایبند باشد، آن زمان مشکل برطرف می‌شود. ما با قطر اختلاف‌نظر سرنوشت‌ساز و یا ماهیتی نداریم، ما یک ملت و یک کشور هستیم و برادران قطری امتداد عربستان و عربستان امتداد آنها است بنابراین قطع همیشگی روابط برای این مساله توجیهی ندارد اما در حال حاضر این عملکرد رهبری قطر و دولت آن است که سد راه چنین آشتی شده است.

چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر از اواسط سال ۲۰۱۷ با طرح اتهام‌هایی علیه قطر، این کشور را تحریم کرده‌اند، در مقابل دوحه بارها اتهام‌های مطرح شده از سوی آنها را تکذیب کرده و شروط آنها برای لغو تحریم را نپذیرفت.

جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد این هفته در تلاش برای رسیدن به موفقیت‌های دیپلماتی درمنطقه پیش از اتمام دوره ریاست جمهوری ترامپ، سفری به عربستان و قطر داشته باشد.

روزنامه وال استریت چاپ آمریکا به نقل از برخی مسؤولان آمریکایی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نوشت: در این سفر تمرکز به شکل ویژه‌ای بر اختلاف موجود میان قطر و ائتلافی به رهبری عربستان خواهد بود، البته رسیدگی به مسایل دیگری نیز در دستور جلسه این سفر وجود دارند.

این روزنامه نوشت، در این سفر آوی برکوویچ، فرستاده رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه و برایان هوک، فرستاده سابق این کشور به ایران، کوشنر را همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha