• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99091108989
  • منبع : نمایندگی قزوین

محمدبیگی اعلام کرد

موافقت وزیر بهداشت با تغییر پیمانکار بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین

موافقت وزیر بهداشت با تغییر پیمانکار بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین

ایسنا/قزوین نماینده قزوین گفت: تغییر پیمانکار بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی برای سرعت دادن به روند ساخت این پروژه کلیدی استان بسیار مهم بود، لذا مذاکرات مختلفی برای این موضوع انجام شد و با توجه به اعلام آمادگی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) مقدمات ورود قرارگاه به عنوان پیمانکار جدید در حال انجام است و وزیر بهداشت و درمان نیز قول مساعد داد تا این پروژه را به قرارگاه خاتم‌الانبیا بسپارد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به همراه دکتر شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) ضمن دیدار با دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان، پیگیر بهبود زیرساخت‌های لازم برای حوزه بهداشت و درمان استان قزوین شد.

فاطمه محمدبیگی درخصوص جزئیات این دیدار گفت: طی شش ماه گذشته به همراه مجمع نمایندگان جلسات متعددی با دکتر نوبخت و وزیر بهداشت داشته و پیگیر موضوعات مختلف از جمله بیمارستان مهم ۷۰۰ تختخوابی قزوین بودیم.

وی افزود: الحمدلله شاهد پیشرفت خوبی در موضوع بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی بودیم، بودجه این بیمارستان دولتی شد و ردیف بودجه ملی دریافت کرد. تغییر پیمانکار بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی برای سرعت دادن به روند ساخت این پروژه کلیدی استان بسیار مهم بود، لذا مذاکرات مختلفی برای این موضوع انجام شد و روز گذشته همزمان با روز مجلس وزیر بهداشت و درمان قول داد که ظرف یک هفته تکلیف این پروژه مشخص شود.

محمدبیگی ادامه داد: با توجه به اعلام آمادگی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) مقدمات ورود قرارگاه به عنوان پیمانکار جدید در حال انجام است و وزیر بهداشت و درمان نیز قول مساعد داد تا از طریق یافتن منابع مالی ویژه و یا تهاتر، این پروژه را به قرارگاه خاتم‌الانبیا بسپارد.

این نماینده مجلس بیان کرد: ضرورت دارد استاندار قزوین به این مسئله به صورت جدی ورود کند، چرا که هزینه این پروژه عظیم هنگفت است و ما نیازمند اجماع در تأمین منابع ساختاری برای ساخت این پروژه هستیم و تنها منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند کفاف این موضوع را بدهد.

وی افزود: باید استانداری قزوین با اقدام ویژه خود در این خصوص هماهنگی لازم با سازمان برنامه و بودجه و یا اداره کل راه و شهرسازی استان داشته باشد تا منابعی را برای این منظور لحاظ کنند. بی شک با همراهی و اجماع ملی و استانی می‌توان شاهد به نتیجه رسیدن این پروژه در ۳ سال آینده بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دفتر این نماینده در قزوین، محمدبیگی اظهار کرد: پیگیری تخصیص ۱۸۰ نیروی کامل برای بیمارستان رحیمیان از جمله موارد مورد تأکید در این دیدار بود. تاکنون جذب ۱۱۱ نفر از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت تأیید شده اما در خواست ما و توافقی که داشتیم جذب ۱۸۰ نفر بود لذا از وزارت بهداشت و درمان خواستیم که به طور کامل مجوزهای استخدام پیمانی در این حوزه به دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین داده شود. خوشبختانه موافقت ضمنی وزیر بهداشت را در این حوزه دریافت کردیم.

 وی گفت: در این جلسه نامه جمعی از نیروهای قراردادی دانشگاه علوم پزشکی استان به دکتر نمکی تقدیم شد تا موضوع تبدیل وضعیت آن‌ها لحاظ شود که وزیر بهداشت دستور پیگیری و اقدام را صادر کرد. کمبود تجهیزات پزشکی، آی سی یو و اکسیژن ساز مورد نیاز برای بیمارستان‌های استان از دیگر موارد مورد تأکید بنده در این جلسه بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: متأسفانه شهرستان البرز با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان دارد که با ۵۰ تخت اهدایی جوابگوی نیاز منطقه نیست. دکتر نمکی نسبت به موضوع اشراف لازم را داشت و بیان کرد که این منطقه در حوزه بهداشت و درمان با مظلومیت روبه‌رو است و باید هر چه سریع‌تر تأمین نیرو برای آن انجام شود.

وی اضافه کرد: پیگیری ایجاد دانشکده داروسازی و دانشگاه جامع طب مکمل را بار دیگر با وزیر بهداشت و درمان در میان گذاشتیم، ضمن اعلام موافقت وزیر در حال پیگیری مراحل بعدی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha