• چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99091209690
  • خبرنگار : 71451

سهم سه متولی فرهنگ ایثار و شهادت از بودجه ۱۴۰۰

سهم سه متولی فرهنگ ایثار و شهادت از بودجه ۱۴۰۰

بودجه سه متولدی اصلی حوزه ایثار و شهادت در سال ۱۴۰۰ متأثر از تورم و افزایش قیمت‌ها در کشور با اندکی افزایش به مجلس تحویل داده شد.

به گزارش ایسنا، امروز چهارشنبه ۱۲ آذرماه، حسینعلی امیری - معاونت پارلمانی رئیس جمهور - لایحه بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس تقئیم کرد. دولت دوازدهم آخرین لایحه بودجه خود را با سقف ۲۴۳۵ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس کرد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور سه متولی اصلی در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

سهم هریک از این نهادها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ 

بنیاد شهید و امور ایثارگران

برمبنای لایحه بودجه سال گذشته، بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران برابر ۱۵۷,۹۷۵,۲۸۱ میلیون ریال به تصویب رسیده  بود. اکنون بودجه این بنیاد برابر با جدول شماره (۷) - بودجه دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰ با  ۲۵۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به تصویب رسیده است.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور

هدف از تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حفاظت و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف یا به فراموشی سپرده شدن میراث گرانبهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع‌مقدس است.  

با نگاهی به جدول شماره (۷) - بودجه دستگاه‌های اجرایی، این بنیاد امسال  ۵۲۰,۰۰۰  میلیون ریال بودجه در اختیار داشته است و بودجه آن در سال۱۴۰۰ نیز ۶۷۵,۰۰۰ میلیون ریال است.

همچنین ستاد مرکزی راهیان نور از دیگر نهادهای مرتبط با ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس است. بودجه این بنیاد بر مبنای آنچه در  جدول شماره (۷) - بودجه دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰ به چشم می خورد برای سال ۱۴۰۰ برابر با ۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال برآورد شده است. این در حالیست که بودجه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در سال جاری۲۵۰,۲۵۶  میلیون ریال محاسبه شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۵ ۰۹:۱۳

با سلام تقریبا ۲۱سال هست بنده آزاده و جانباز از بودجه های بنیاد شهید بی بهره بوده من خودم را مثال زده ام هزاران نفر از ایثار گران همچنین ناامید از منابع کشورمان هستیم بنده هنوز یک ریال وام مسکن نگرفته ام سه فرزند بیگار تحصیلکرده دارم این همه بودجه ۲۱سال که تقریبا ۱۳۰هزار میلیارد تومان کجا رفته مگر به خانواده شهدا چقدر حقوق میدهند این همه حیف میل بیت المال و منت ان را سر ایثار کران گذاشته اند و در میان ملت بدنام شدیم من جانباز هنوز یک ریالی سیاه از بنیاد شهید نگرفته ام بروید پرونده من را نگاه کنید