• چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 99091209720
  • خبرنگار : 71452

رئیس جهاد دانشگاهی سازمان علوم پزشکی تهران خبر داد

ایجاد شبکه‌ای منسجم برای درمان زخم و فناوری‌های مرتبط ترمیم بافت

ایجاد شبکه‌ای منسجم برای درمان زخم و فناوری‌های مرتبط ترمیم بافت

رئیس جهاد دانشگاهی سازمان علوم پزشکی تهران گفت: از طریق ارتباط با مراکز فناور و بهره‌مندی از تجارب و ظرفیت‌های علمی بین‌المللی، شبکه‌ای منسجم و همکار برای درمان زخم و فناوری‌های مرتبط ترمیم بافت ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود حبیبی امروز در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن اشاره به مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا گفت: امسال این مسئله تمام شئونات جامعه را تحت تأثیر قرار داده است. همکارانم در جامعه پزشکی و متولیان سلامت کشور در مقابله با این بیماری، تلاش‌های وافری انجام داده‌اند و این جان‌فشانی‌ها، مرهمی بر رنج بیماران و مردم عزیز ایران بوده است.

معرفی ظرفیت‌های ارائه خدمات از طریق تله‌مدیسین در شرایط کرونا

حبیبی افزود: با توجه به این شرایط، امکان برگزاری کنگره و تبادل نظر حضوری در خصوص آخرین دستاوردهای علمی در حوزه زخم و ترمیم بافت فراهم نشد؛ اما با تلاش صورت‌گرفته، امکان برگزاری مجازی و تلویزیونی این کنگره محقق شد که فرصتی مناسب برای بهره مندی از آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی در این حوزه فراهم می‌کند. همچنین تلاش کردیم با تعامل بیشتر و تبادل اطلاعات در حوزه تله‌مدیسین، ظرفیت‌های ارائه خدمات و پیگیری وضعیت بیماران را در شرایط کرونا معرفی و تسهیل کنیم.

حرکت به سمت تولید پانسمان‌های نوین و ترکیبات دارویی

وی خاطر نشان کرد: در پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی با انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی برای ارتقاء و توسعه درمان بیماران، فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته است. از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف با مراکز فناور و بهره‌مندی از تجارب و ظرفیت‌های علمی بین‌المللی، شبکه‌ای منسجم و همکار برای درمان زخم و فناوری‌های مرتبط ترمیم بافت ایجاد کرده‌ایم. حرکت به سمت تولید پانسمان‌های نوین و ترکیبات دارویی، پچ‌های عروقی، ارتقای درمان و بهره‌مندی از سلول‌درمانی، از دستاوردهای این شبکه و همکاری‌های بین‌رشته‌ای بوده است.

دعوت از پژوهشگران برای فعالیت بین‌رشته‌ای

رئیس جهاد دانشگاهی سازمان علوم پزشکی تهران گفت: از محققان و همکاران گروه پزشکی و علاقه‌مندان به فعالیت‌های بین‌رشته‌ای برای همکاری دعوت  می‌کنیم و تمام ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای فعالیت‌های مشترک در اختیار پژوهشگران و متخصصان کشور قرار دارد. درمان زخم و ترمیم بافت نقش بسیار مهمی در کیفیت زندگی افراد مبتلا دارد. عوارض اجتماعی و بار اقتصادی این بیماری با درمان به موقع و پیشگیری از ناتوانی‌های ماندگار، کاهش یافته و بسیار حائز اهمیت است.

حبیبی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد دولت و متولیان سلامت کشور و سازمان‌های بیمه‌گر، توجه بیشتری به این بخش داشته باشند. بسیاری از مبتلایان زخم‌های مزمن را افراد کم‌درآمد تشکیل می‌دهند، کمک‌های مردمی و خیرین بسیار مؤثر خواهد بود.

تلاش متخصصان حوزه علوم پایه برای ابداع روش‌های درمان زخم‌های مزمن

دکتر منصور جمالی زواره‌ای، دبیر علمی (بخش علوم پایه) پنجمین کنگره بین‌المللی و هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت نیز در مراسم افتتاحیه این کنگره گفت: با وجود همه‌گیری کرونا در کشور، با زحمات شبانه‌روزی تیم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران امسال نیز کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت البته به صورت مجازی برگزار می‌شود.

جمالی زواره‌ای تأکید کرد: در طی ۷ سال گذشته این کنگره با همکاری متخصصان و همکاران جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و همچنین، اساتید و همکارانی از کل کشور و برخی کشورهای دنیا برگزار شده است.

وی افزود: در زمینه علوم پایه پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است تا بتوانند از روش‌های مختلف برای درمان زخم استفاده کرده و روش و مواد تازه‌ای برای درمان زخم‌های مزمن به خصوص برای افراد سالمند که درگیر بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران دیابتی یا قلبی- عروقی هستند، توسعه دهند.

به گفته جمالی زواره‌ای، در این کنگره متخصصانی از کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، لبنان، مالزی، آفریقای جنوبی و پاکستان سخنرانی خواهند داشت و از مجموع ۴۶ سخنرانی، ۱۰ سخنرانی برگزیده از حوزه علوم پایه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha