• چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99091209755
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در ۲۴ ساعت گذشته؛

بستری 83 و فوت 7 بیمار جدید کرونایی در اردبیل

بستری 83 و فوت 7 بیمار جدید کرونایی در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در 24 ساعت گذشته در استان اردبیل 83 بیمار جدید کرونایی بستری و 7بیمار جان خود را از دست داده است.

شهرام حبیب زاده 12 آذر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اعمال محدودیت های کرونایی دو هفته اخیر در استان تاثیر چندانی نداشته است، خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۸۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان اردبیل بستری و شمار بستری شدگان این بیماری در حال حاضر ۴۷۵ نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل حال عمومی ۸۰ بیمار بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم گزارش شده است.

وی اضافه کرد همچنین ۷۴ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی نسبی مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند تا ادامه روند درمانی خود را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در منزل پیگیری کنند و در این راستا آموزش‌های لازم به خانواده‌ها داده شده است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل هنوز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد ادامه داد:  تجمع‌های خیابانی و برپایی دور همی‌های خانوادگی در ایام اعمال محدودیت‌ها همچنان از عوامل اصلی گسترش شیوع بیماری در روزهای اخیر بوده است.
به گفته حبیب زاده  مردم با عدم رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی علاوه بر افزایش شیوع بیماری موجب خودداری از بازگشایی و ادامه روند کسب و کار کسبه و بازاریان نیز شدند.
حبیب زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت قرمز، گرمی، خلخال، بیله سوار در وضعیت نارنجی و شهرهای نمین، نیر، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین از انجام تست سریع و جدید کرونا با استفاده از بزاق دهان خبر داد و افزود: این تست با سرعت و دقت بالایی قابل انجام است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر یک از علائم در خود یا هر یک اعضای خانواده با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته و برای انجام این تست اقدام کنند.
به گفته حبیب زاده رعایت نکات بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات به خصوص در اماکن سربسته، خودداری از برپایی محافل و دورهمی های خانوادگی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا می‌تواند در کاهش شیوع ویروس کرونا مؤثر باشد و امیدواریم در چند روز آینده استان اردبیل نیز از وضعیت قرمز کرونایی خارج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha