• پنجشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99091310253
  • خبرنگار : 50311

شرایط و چگونگی درخواست غیرحضوری کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان تامین اجتماعی

شرایط و چگونگی درخواست غیرحضوری کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان تامین اجتماعی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد بیمه شدگان واجد شرایط سازمان تامین اجتماعی برای دریافت کمک هزینه ازدواج می توانند با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان، درخواست خود را ارائه و این هدیه را دریافت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: پرداخت الکترونیکی کمک هزینه ازدواج، یکی از خدمات کاملا غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ است و متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه eservices.tamin.ir و ثبت شماره تلفن اختصاصی، شماره حساب بانکی و اطلاعات هویتی، درخواست خود برای دریافت این هدیه را ارائه کنند.

عباس نورمحمدی افزود: با بهره گیری از بانک های اطلاعاتی و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور، زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج به عنوان یکی از سرویس های کاملا غیرحضوری فراهم شده است.

وی اظهار کرد: بر همین اساس، شناسایی بیمه‌شدگان واجد شرایط ماده (۸۵) قانون تامین اجتماعی و فرآیندهای مربوط به آن برای متقاضیانی که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سیستم هستند، در پایان هرماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمه‌شده به واحد اجرایی صورت می‌پذیرد و مراتب نیز از طریق پیامک به وی اعلام می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علاوه بر این شیوه، امکان ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج توسط بیمه‌شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتی eservices.tamin.ir فراهم است.

نورمحمدی درباره شرایط کلی برخورداری از کمک هزینه ازدواج خاطرنشان کرد: این کمک هزینه به بیمه شدگانی که برای اولین بار ازدواج می‌کنند پرداخت می‌شود و میزان آن معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق بیمه شده است.

وی ادامه داد: بیمه شده باید در پنج سال پیش از ازدواج، از۷۲۰ روز سابقه پرداخت بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی برخوردار بوده و در تاریخ ثبت ازدواج، رابطه بیمه ای او برقرار باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با تحقق کامل طرح ۳۰۷۰ تا بهمن ماه سال جاری ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه سالیانه به شعب تامین اجتماعی کاهش خواهد یافت.

نورمحمدی درخصوص سایر خدمات غیرحضوری این سازمان نیز گفت: ابلاغ احکام مطالباتی کارفرمایان،  ابلاغ مفاصا حساب به پیمانکاران و واگذارندگان کار، ثبت نام افراد تبعی توسط بیمه شدگان اصلی، درخواست تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه، استعلام وضعیت دریافت مستمری، استعلام ارتباط بیمه ای بیمه شدگان، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت و انعقاد قرارداد بیمه اختیاری، از دیگر خدماتی است که تاکنون در قالب طرح ۳۰۷۰ امکان ارائه آنها به صورت غیرحضوری فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، وی از کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران خواست برای دریافت خدمات بیمه ای خود تا حد امکان از مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی خودداری و با ثبت نام و درج اطلاعات هویتی خود در سامانه eservices.tamin.ir خدمات مورد نیاز خود را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.