• جمعه / ۱۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99091410707

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد:

اصناف مشهد هفته آینده نیز تعطیل خواهند بود

اصناف مشهد هفته آینده نیز تعطیل خواهند بود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: در ارزیابی اخیر، مشهد همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و به همین دلیل تعطیلات اصناف ادامه‌دار است.

امیر دلداری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت فعالیت اصناف در هفته جاری اظهار کرد: پس از هفته آینده تعطیلی‌های مشهد تمدید نشده‌، بلکه اشتباهی در میان عموم وجود دارد و این است که برای تعطیلی صنوف در دستورالعمل، تاریخی تعیین نشده‌ و تنها اعلام شده‌ بود که ارزیابی پس از دو هفته انجام می‌شود.

وی افزود: اگر شهرها پس از این ارزیابی از حالت قرمز خارج شده‌ باشند، می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند. در ارزیابی اخیر، مشهد همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و به همین دلیل تعطیلات ادامه‌دار است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: وضعیت شهر تهران در حال حاضر نارنجی شده و مشاغل گروه یک و دو این شهر از ابتدای هفته آینده می‌توانند فعالیت کنند.

دلداری در خصوص عدم قطعیت بازگشایی مشهد بیان‌ کرد: نمی‌توان مشخص کرد که در هفته آینده وضعیت شهر مشهد نارنجی می‌شود. باید ارزیابی‌های لازم توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام گیرد و اگر اعلام شود که وضعیت این شهر از حالت قرمز خارج شده‌، با توجه به وضعیت جدید، هر یک از گروه‌های دو، سه و چهار می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی در خصوص آمار بازرسی‌های انجام شده از ابتدای طرح تاکنون گفت: روزانه هشت اکیپ بازرسی در صبح و هشت اکیپ بازرسی در عصر و به‌طور کلی،۱۶ اکیپ، بازرسی را انجام می‌دهند. از ۱۴ آبان‌ماه و با شروع محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی، ۱۶۲ هزار و ۷۸۴ بازرسی انجام و ۳۵۶۴ اخطار کتبی به واحدهای صنفی داده‌ شده‌ است.همچنین ۵۶۹ فقره فرم جریمه صادر و ۴۴۲ واحد پلمب شده‌ است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد با اشاره به رعایت محدودیت‌ها توسط مجتمع‌های تجاری و پاساژهای سطح شهر تصریح کرد: خوشبختانه همه پاساژها در شهر مشهد محدودیت‌ها را رعایت کرده‌اند و تعطیل هستند و گزارش خاصی از بازگشایی غیر مجاز پاساژها به دست ما نرسیده‌ است.

دلداری بیان کرد: باید از صنوف تشکر کرد که با وجود تعطیلی‌های دوهفته‌ای در این شرایط اقتصادی نامناسب واقعا همکاری و همراهی کرده‌اند و امیدواریم در هفته آینده نیز، هم مردم و هم صنوف همراهی و کمک کنند تا وضعیت بهتر شود و حداقل صنوف گروه دو بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha