• شنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 99091511397
  • خبرنگار : 71021

سفر با خودرو شخصی ممنوع!

سفر با خودرو شخصی ممنوع!

با ادامه طرح محدودیت تردد بین مراکز استان‌ها و جریمه خودروها، سفر جاده‌ای با خودرو شخصی مثل دو هفته گذشته، ممنوع است.

به گزارش ایسنا، ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در جاده‌های بین شهری درحالی ادامه دارد که سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های مسافربری با چنین محدودیتی مواجه نیست. با برقراری سفرهای هوایی و ریلی، شرکت‌های خدمات مسافرتی و هتل‌ها نیز همچنان باز هستند و به ارائه خدمات می‌پردازند. فقط طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، همه پایانه‌های حمل و نقل عمومی و آژانس‌های مسافرتی باید از سفر افراد مبتلا به کرونا تا ۱۴ روز جلوگیری کنند. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز (۱۵ آذرماه) نیز گزارش داده که در شش روز گذشته بیش از ۶۴۰۰ نفر از کرونامثبت‌ها برای سوار شدن به هواپیما، اتوبوس، تاکسی و قطار اقدام کردند که چون شناسایی شدند از سوار شدن آن‌ها در وسایل نقلیه عمومی جلوگیری شده است.

اجرای محدودیت‌ها در دو هفته گذشته آن‌چنان که رییس‌جمهور گزارش داده تعداد شهرهای قرمز را از ۱۶۰ به ۶۴ منطقه کاهش داده است. با این وجود، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا می‌گوید: محدودیت تردد که شامل ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی بود، همچنان ادامه دارد.

گزارش سرهنگ احمد شیرانی نشان می‌دهد از زمان اجرای طرح محدودیت‌ها، ترددهای جاده‌ای در مقایسه با مدت زمان گذشته میانگین ۴۰ درصد کاهش داشته است و در دو هفته گذشته ۳۰۰هزار خودرو به دلیل بی‌توجهی به ممنوعیت تردد، جریمه شده‌اند.  

رحمانی فضلی، فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا قبلا درباره مبلغ جریمه تردد خودروهای شخصی در جاده‌ها گفته بود: اگر به هر طریقی این خودروها وارد جاده‌ها شوند و در جاده‌ها مشاهده شوند در شهرهای قرمز یک‌میلیون تومان و در شهرهای نارنجی و زرد تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین گفته که طرح ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای نارنجی و قرمز همچنان اجرا می‌شود. قبلاً این طرح فقط در شهرهای قرمز اجرا می‌شد اما حالا به تصمیم ستاد ملی کرونا تردد شبانه خودروهای شخصی در شهرهای نارنجی نیز ممنوع است. 

بر پایه گزارش وزارت بهداشت، در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز و ۲۷۸ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند که ممنوعیت تردد شبانه در تمام این شهرها اجرا می شود. جریمه تردد شبانه در این شهرها، طبق اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

از سویی، گزارش‌های ستاد کرونا نشان می‌دهد اجرای ممنوعیت تردد جاده‌ای، هنوز وضعیت قرمز برخی شهرها را که اتفاقا مقصد اصلی سفر هستند، چندان تغییر نداده است. با توجه به تراکم سفرها در استان‌های شمالی کشور، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است: از ۶۴ شهر قرمز فعلی، ۱۱ شهر روند نزولی کندی دارند و ۷ شهر وضعیت صعودی دارند که بی‌تردید این شهرها نیاز به افزایش مراقبت دارند. عمده استان‌هایی که الان روند نزولی متفاوتی نسب به سایر نقاط کشور دارند و شاید روند ثابت و گاهی صعودی دارند، استان‌های شمالی هستند؛ گلستان، گیلان و مازندران از استان‌هایی هستند که روندشان صعودی شده است.

محدودیت ترددهای جاده‌ای و مسدود شدن ورودی برخی روستاها و سایت‌های گردشگری در دو هفته گذشته نیز در فعالیت تورهای گردشگری اختلال ایجاد کرده است. اگرچه دستور مستقیمی مبنی بر ممنوعیت اجرای تور صادر نشده اما استقبال کم از سفرهای گروهی، باعث شده بیشتر تورهای گردشگری به ویژه طبیعتگردی‌ها که در زمان شیوع کرونا، همچنان برگزار می‌شد، لغو شوند. ستاد ملی کرونا نیز همزمان با اجرای طرح محدودیت‌های کرونا اجتماع و جلسات بالای ۱۵ نفر را در شهرهای قرمز ممنوع کرد.

آژانس‌های مسافرتی که از زمان همه‌گیری کرونا تقریبا بیکار شده‌اند، می‌گویند: این روزها کمتر مسافری است که با تور سفر کند و تقریبا توری وجود ندارد، جز آن‌چه توسط گروه‌های بدون مجوز و غیرمجاز اجرا می‌شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۵ ۱۷:۲۶

خوبه با این طرح به قولی اگه برا ما نون نداشته باشه برا اونا آب داره! شرکت های هواپیمایی و ریلی از ورشکستگی نجات پیدا می کنن و درآمد هنگفتی نصیب راهنمایی و رانندگی میشه!!؟؟ قوانین که باید به ملت کمک کنه خوب به عوامل دست اند کار کمک می کنه؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۵ ۱۹:۰۷

خدا خیرتان دهید.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۵ ۲۲:۴۷

اون عده ای که پلاک تهران هستن و ساکن شهر دیگه چه گناهی کردن!!! هرچند به گوش هیچ کسی نمیرسه

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۱۱:۱۸

کسانی که برای کارهای ضروری سفر میکنند باید اجازه داشته باشند که با خودروی شخصی مسافرت کنند

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۱۳:۰۷

اون بدبختی که با کوله باری نتوانسته نون دربیاره الان باهزار قرض قول یک ماشین خریده مسافرکشی می‌کنه چه گناهی کرده آیا اون عامل کروناست یا ازدهام بانک ها.اتوبوس.مترو.صف های مرغ فاسد.واقعا وجدان چیزی خوبیه ..بدانیدروزی در پیشگاه خدا باید جوابگوی این قشر باشید

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۱۵:۵۱

من بدبخت چی میخوام برم پرتقال بیارم برا دوقرون

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۱۸:۲۵

من با این طرح موافقم

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۱۶:۴۳

پس اونایی که توشهرستاناموندن چجوری برگردن خونشون

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۱۷:۱۴

خوب به بهونه کروناحکومت نظامی روباب کردین وجاانداختین مگه کروناساعت نه تاچهارمیادومیره بانکهاواداره جات عامل اصلی انتقال کروناهستن

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۸ ۰۰:۲۲

بااین کار فقط گرانی بیشتر میشه توروخدایکم رحم مردم کنید.تواین اوضاع بیکاری و گرانی دوهفته هم تعطیلی دوباره خیلی بد میشه اوضاع

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۰ ۱۵:۱۱

الان سفر با خودرو شخصی باعث گسترش ویروس میشود ولی با وسایل عمومی (دقت بفرمایید عمومی) منعی ندارد. یعنی شما با ماشین شخصی در حال گسترش ویروس بوده وخیلی بی‌فرهنگ هستید و هیچی از کرونا نمیفهمید ولی همین که با اتوبوس و مترو و قطار و هواپیما بروید (بعضا به صورت آغوش به آغوش) دیگر از کرونا در امان خواهید بود. مرحبا به این تدبیر.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۲ ۲۳:۰۶

این مواردی را که ستاد مبارزه اعلام کرده بدون منطق و بررسی تخصصی است و به نظر من تصمیمات بیشتر سیاسی است تا برای پیش‌گیری از شیوع بیماری.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۸ ۱۵:۴۳

اگر دایمی شود خیلی عالی است ضمنا ساعت طرح از ساعت ۵ شروع شود خیلی خوبه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۳ ۱۰:۲۸

درواقعا هرخانه یه کرونایی دارن رقم میزنن. جریمه میچسپه بهشون

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۳:۰۳

این محدودیت جاده ای فقط منبع درامد شده برا دولت. دست توو جیب ما مردم کردین. صدامون هم به هیچ جا نمیرسه. خب مسول بی انصاف مگه کرونا توو ماشینای ما هست. یعنی با اتوبوس یا قطار بریم کرونا با خودمون منتقل نمیکنیم. این چه طرحیه که دادین

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۸ ۱۹:۴۰

دوستان با این طرح ها گوش مردم و ذهن مردم را آماده کردن برای جریمه های سنگین. فقط و فقط . هیچ وقت از جیب خودشان که همانا پول مردم در جیبشان هست و بیت المللی امانت مردم دستشان .

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۸ ۱۹:۰۴

من‌میخواهم برم ترکیه ولی هوایی هم بسته است

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۶:۲۴

براي سفر از قزوين به صومعه سرا كه زرد و آزاد است بايد از رودبار گذشت كه ممنوع اعلام شده. آيا راه ديگري وجود دارد؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۱:۳۱

تهران به اراک رالطفا بگیدمیشه رفت

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۳ ۰۰:۱۵

انگار تهرانی ها فقط جاده شمال را بلدند. اگر واقعا به استان خودشان علاقه مند بودند به استان های خودشان سفر می‌کردند. شهروندان تهرانی روی استان های خودشان عِرق خاصی ندارند.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۳ ۰۰:۲۰

کاش طوری میشد که هر شهروند ساکن تهران فقط می‌توانست به استان آبا و اجدادی خودش سفر کند. شمالی برود شمالی همدانی برود همدان شیرازی برود شیراز استان مرکزی برود استان مرکزی و بقیه استان ها.