• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99091612349
  • خبرنگار : 30054

معرفی تجهیزات دوربین مداربسته

معرفی تجهیزات دوربین مداربسته

یک سیستم دوربین مداربسته یا (CCTV (Closed-circuit television ، متشکل از تجهیزاتی است که فرآیند تولید تصاویر، انتقال، ارائه آن ها و ... را ممکن می سازند که اصطلاحا به عنوان " تجهیزات دوربین مداربسته " شناخته می شوند.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام فراگستر الکترونیک، استفاده از تجهیزات مناسب و استاندارد در دریافت تصاویر با کیفیت و عملکرد مناسب سیستم مداربسته نقش مهمی را ایفا می کند. همانطور که می دانیم انتخاب، خرید دوربین مداربسته و سایر تجهیزات آن و انتخاب نصاب حرفه ای، فرآیند جدا نشدنی از مراحل تهیه سیستم مداربسته هستند.

انتخاب تجهیزات مناسب، عیوب احتمالی را کاهش می دهد و دیگر شاهد قطع و وصلی تصاویر یا عدم عملکرد سیستم نظارت تصویری نخواهیم بود. تجهیزات دوربین مداربسته شامل : دوربین، DVR یا NVR ، آداپتور، کابل، سوکت شبکه یا BNC، سوئیچ، داکت، مانیتور، کابل HDMI یا AVI  و VGA و ... می شوند. در ادامه، به معرفی برخی از تجهیزات دوربین مداربسته می پردازیم.

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته از مهم ترین تجهیزات نظارت تصویری محسوب می شود که نقش اصلی را در ارائه تصاویر ایفا می کند. نور از لنز دوربین، وارد سنسور می شود و سنسور نور کافی را برای ارائه‌ی تصاویر، جذب می کند و پس از آن نیز سیگنال‌های تصویر، از طریق کابل به دستگاه ذخیره ساز انتقال پیدا می کند.

در این متن به معرفی تجهیزات دوربین مداربسته می پردازیم و در انتها شما می توانید با راهنمایی های  متخصصان فراگستر، بهترین دوربین مداربسته را برای خود، متناسب با شرایط و بودجه خود خریداری نمایید.

کابل دوربین مداربسته

کابل ها از دیگر تجهیزات دوربین مداربسته هستند که بنا به نوع دوربین متفاوت هستند یعنی کابل ها به صورت  RJ۴۵ یعنی شبکه و یا کواکسیال هستند. دوربین های مداربسته تحت شبکه با استفاده از کابل شبکه، می توانند این سیگنال‌ها را منتقل کنند و دوربین های بستر کواکسیال یا آنالوگ نیز با استفاده از کابل کواکسیال می توانند این سیگنال‌ها را انتقال دهند.

 عمدتا، دوربین ها دارای دو کابل هستند که یکی از آن ها برای انتقال سیگنال ها و دیگری تامین تغذیه دوربین است. اگر دوربین IP مورد نظر، از قابلیت POE پشتیبانی کند، دیگر نیازی به کابل کشی های آداپتور در پروژه نیست و می توان با استفاده از سوئیچ با قابلیت POE، تغذیه دوربین را تامین کرد.

توصیه می‌شود که در هنگام نصب، از عدم وجود امواج الکترومغناطیسی در اطراف کابل ها اطمینان حاصل نمایید چرا که وجود آن ها، سبب اختلال در ارائه ی تصاویر واضح و بدون نویز می شوند.

هر دوربین آنالوگ، با توجه به رزولوشن یا تکنولوژی که دارد، تنها می تواند در یک متراژ کابل خاصی به صورت مناسب تصویر ارائه دهد، بنابراین دقت به متراژ کابل از دیگر نکات مهم نصب محسوب می شود. موضوع حائز اهمیت در انتخاب کابل کواکسیال جنس مغزی کابل است .

دستگاه ذخیره ساز

دستگاه های ذخیره ساز، به عنوان اصلی‌ترین تجهیزات دوربین مداربسته محسوب می شوند و به دو دسته (DVR Digital Video Recorder) و (NVR (Network Video Recorder تقسیم می شوند. DVR ها، عملیات تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال تبدیل می کنند.

به طور کلی دستگاه های ذخیره ساز، فرآیند ذخیره سازی تصاویر و وقایع را انجام می دهند و آن ها را در داخل هارد دیسک ذخیره می کنند.

هارد دیسک

هارد، قطعه ای است که می توانند تصاویر زیادی را با توجه به ظرفیت خود نگهداری کنند و یکی از تجهیزات حساس دوربین مداربسته است چرا که در صورت کوچک ترین آسیب، تمام تصاویر از پیش ذخیره شده از بین خواهد رفت.

دستگاه های ذخیره ساز در انواع مختلفی ارائه می شوند که هر کدام هارد با ظرفیت متفاوتی را پشتیبانی می کنند که می بایست هارد را متناسب با ظرفیتی که دستگاه ذخیره ساز پشتیبانی می کند، تهیه نمود. این قطعه نسبت به ضربه، بسیار حساس است. بنابراین توصیه می شود که در هنگام نصب، حتما درون کیس دستگاه ذخیره ساز پیچ شود.

آداپتور

آداپتور، یکی دیگر از تجهیزات دوربین مداربسته است که وظیفه تامین تغذیه دوربین یا دستگاه های ذخیره ساز را دارد. این قطعه، برق ۲۲۰ ولت را به ۱۲ ولت، ۴۸-۵۲ ولت و یا ۲۴ ولت تبدیل می‌کند که این تغذیه برای هر تجهیزی ممکن است متفاوت باشد، به عنوان مثال تغذیه اغلب دوربین های مداربسته با ۱۲ ولت تامین می شود و یا تغذیه سوئیچ ها با ۴۸-۵۲ تامین می شوند.

رعایت استاندارد لازم در هنگام آداپتور، امری واجب است و معمولا توصیه می شود برای هر یک از دوربین ها یا دستگاه ذخیره ساز یک آداپتور جداگانه در نظر گرفته شود و فاصله دوربین تا آداپتور استاندارد باشد.

سوئیچ

 سوئیچ، یکی از تجهیزات دوربین مداربسته است که وظیفه انتقال دیتا بین دستگاه های مختلف از طریق شبکه را انجام می دهد و برمبنای ویژگی هایی چون : تعداد پورت ها، پهنای باند، دارا بودن پورت های Uplink، وات هر پورت یا وات کل پورت ها، و ... در پروژه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر سوئیچ دارای POE باشد، می تواند تغذیه دوربین مداربسته تحت شبکه را تامین کند.

کلام آخر در خصوص تجهیزات دوربین مداربسته

همانطور می دانیم، تجهیزات زیادی در فرآیند نصب دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز مور استفاده قرار می‌گیرند که ما به برخی از آن ها اشاره کردیم و انتخاب تجهیزات دوربین مداربسته با کیفیت خوب و مرغوب، ایرادات احتمالی در فرآیند نظارت تصویری را به حداقل می رساند.

انتهای رپرتاژ آگهی