• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99091612622
  • خبرنگار : 71560

زاهدی: انتخابات ۱۴۰۰ نقطه‌ای کلیدی برای شروع بیانیه گام دوم انقلاب است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد که باید یک جریان انقلابی در انتخابات ۱۴۰۰ روی کار بیاید و با مجلس انقلابی و قوه قضاییه انقلابی دست در دست هم داده و با تعامل و همکاری سیاست گذاری لازم برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب را آغاز کنند.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی زاهدی با حضور درششمین نشست تخصصی مجازی یکشنبه های سیاسی دولت آینده موسوم به دولت مردمی و تحول گرا با موضوع جنبش دانشجویی و ارزش های انقلاب اسلامی، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه سه شهید دانشجو در روز ۱۶ آذر بیان کرد: جنبش دانشجویی که در سال ۳۲ نقطه عطفی در مبارزه با استکبار ستیزی آغاز کرد، نهالی را برای مبارزه با استکبار کاشت که ثمره آن انقلاب اسلامی شد. جنبش دانشجویی و جریان دانشجویی در سال ۳۲ محوریت مبارزه با استکبار، ظلم ستیزی، عدالتخواهی و استقلال داشت. مبارزه با ظلم و انحصار طلبی از دیگر محورهایی بود که جنبش دانشجویی همیشه مطالبه کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: جنبش دانشجویی بود که انقلاب دوم را ایجاد و لانه جاسوسی را اشغال کرد. ما دیدیم در دوران دفاع مقدس بسیاری از فرماندهان نظامی ما دانشجو ها بودند. همان جنبش دانشجویی توانست در جریان های مختلف انقلاب حضور داشته باشد و در دوران سازندگی نیز به کمک مردم آمد. امروز نیز در بحث مقابله با کرونا جنبش دانشجویی همچنان در صحنه می باشد.


نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: جنبش دانشجویی یک جریان همیشه بیدار، بصیر و آگاه است که هراسی از ارائه نقطه نظرات ندارد. گاهی ارائه نظرات بر مسئولین سنگین می آید اما این جریان بدون هراس و ملاحظه ای آرمان خواهی خود را بیان کرده و رهبری بارها از این امر دفاع کردند و تشویق کردند همیشه در صحنه باشد. این جنبش کارکردهای سیاسی، اجتماعی و علمی در کنار مطالبات عدالت خواهانه خود دارد. در کنار نخبه پروری کمک کرده تا کشور به استقلال رسیده و در خیلی از حوزه‌های ضروری خودکفا شده ایم. اگر ما شهید فخری زاده ها و شهریاری ها را داریم، این افراد نیز برخواسته از جریان دانشجویی بودند. آن‌ها مطالبه گرانی بودند که وقتی به جایی رسیدند آرمان گرایی دوران دانشجویی را در عمل پاسخ دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی همیشه مستقل بوده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از جنبش های دانشجویی فکر می کنند سربازان یک جریان سیاسی هستند در حالی که ما از جنبش دانشجویی انتظار داریم خود جریان ساز باشند. جریان دانشجویی یک جریان انقلابی و فساد ستیز است. شاید به یک جریان سیاسی علاقه داشته باشد اما خودش باید راه را تبیین کند. جریان دانشجویی باید بصیرت افزایی کند.

وی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ۱۴۰۰، بیان کرد: واقعا باید در انتخابات پیش رو جنبش دانشجویی خیلی بصیر و بینا باشد. ما در سال ۹۲ دیدیم با چه الفاظی و وعده هایی دولت را در دست گرفتند. یک کلید نشان دادند و مردم فکر کردند حلال همه مشکلات است. به جای اینکه از سر بصیرت رای دهند گول یک کلید را خوردند. از الان باید جنبش دانشجویی به صحنه بیاید و گفتمان سازی را آغاز کند. ما اعتقاد داریم برای اینکه بیانیه گام دوم ریل گذاری و سیاست گذاری شود تا قطار انقلاب بر روی ریل آن سوار گرد؛ حضور یک جریان انقلابی در دولت ضروری است.

وی افزود: انتخابات ۱۴۰۰ نقطه شروع بیانیه گام دوم انقلاب است. باید یک جریان انقلابی روی کار بیاید و با مجلس انقلابی و قوه قضاییه انقلابی دست در دست هم داده و با تعامل و همکاری سیاست گذاری لازم برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب را آغاز کنیم. اگر نتوانیم دولت بعدی را به یک جریان انقلابی که معتقد و وفادار به انقلاب است، بسپاریم؛ سرنوشت بیانیه گام دوم معلوم نیست. جریان دانشجویی باید از الان گفتمان سازی را آغاز کند.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا لیدرهای جریان های انقلابی از جریان دانشجویی حمایت نمی کند وحمایت سازماندهی شده در تنگناها را شاهد نیستیم، تصریح کرد: جریان دانشجویی نباید خودش را به لیدرها وصل کند مگر در ۱۶ آذر ۳۲ لیدر داشتند. دانشجو خودش در آن سال جریان ساز شد. اگر منتظر حمایت لیدرها باشیم جریان دانشجویی با شکست مواجه خواهد شد. بنده در زمانی که وزیر علوم بودم هر کاری که در توانم بود برای جریان های دانشجویی انجام داد. اما دولت آقای روحانی نظر مساعدی به جریان های انقلابی دانشجویی نداشتند. متاسفانه برخی از لیدر های جریان انقلابی خودشان مشکلاتی ایجاد می کنند. آیا در فرآیند تصمیم گیری یا تصمیم سازی انتخابات های گذشته نمی شد بهتر تدبیر کرد؟ حتما می شد اما لیدرها نتوانستند به خوبی سازماندهی کنند.


زاهدی در ادامه خاطر نشان کرد: مقایسه لیدر های جریان انقلابی با لیدر های جریان اصلاح طلب خوب نیست. چراکه لیدرهای جریان اصلاح طلب به منابع مالی دسترسی دارند اما جریان انقلابی از اول رفت دنبال کار سیاسی و کار اقتصادی را بد می دانست در حالی که کار اقتصادی پاک خوب بود. اما دوستان ما در جریان های دیگر رفتند دنبال کار های اقتصادی و به منابع مالی دست یافتند. جنبش دانشجویی نباید روی لیدر ها حساب باز کند. اجازه دهید جنبش دانشجویی مستقل باشد. بنده تا جایی که توانستم کمک کردم اما رویکرد دولت یاری نبوده است. تا اندازه ای غفلت لیدرها بوده اما من این را به نفع جریان های دانشجویی می دانم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا در ساختار حاکمیت از ظرفیت این جنبش دانشجویی استفاده نمی شود و چرا هیچ وقت مجلس و کمیسیون های تخصصی از نظرات این جنبش استفاده نمی کند، بیان کرد: عدم توجه ساختاری به این جنبش مطلب درستی است. اما خود من با بسیج دانش جویی، بچه های انجمن اسلامی و تشکل های مختلف جلسات زیادی داشتم. من خواهشم از شما این است که رسما نامه ای به رئیس مجلس بنویسید و من این را دنبال می کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha