• دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99091713305
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷ آذر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷ آذر ایسنا

انجام اقدامات اولیه برای پیش‌خرید واکسن کرونا/ مقایسه قانون بودجه ۹۹ و لایحه بودجه ۱۴۰۰/ تصمیم پاکستان برای حصارکشی مرزهایش با ایران/ توییت معاون اول رییس جمهور درباره انفال/ شرط کارآمدی طرح بازنشستگی پیش از موعد از زبان یک عضو کمیسیون اجتماعی و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

اقدامات اولیه برای پیش‌خرید واکسن کرونا انجام شده است/ روابط ایران و قطر متأثر از عامل سوم نیست

به گزارش ایسنا،‌ اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود که با خبرنگاران داخلی و خارجی در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سعید خطیب‌زاده در بخشی از این نشست در پاسخ به سوالی در مورد نگاه ایران به حل و فصل اختلافات قطر با برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و تأثیر این موضوع بر روابط تهران و دوحه گفت: روابط ایران و قطر متأثر از عامل سوم نیست. ایران در زمان تحریم و همچنین گشایش در کنار دوستان خود در منطقه بوده و خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره پیش خرید واکسن کرونا گفت: در مورد بحث واکسن کرونا ما مسیرهای مختلفی را طی کرده ایم. همان طور که پیش از این اشاره کرده ام ما عضو کنوانسیون کواکس هستیم و وزارت بهداشت اعلام کرده که مسیر پیش خرید این واکسن انجام شده است.

بررسی آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در مجلس

همایون سامه یح، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم از برگزاری جلسه ای با شرکت های داخلی فعال برای تولید واکسن کرونا در مجلس خبر داد و افزود: در این جلسه شرکت های داخلی که در حال تحقیق درباره تولید واکسن کرونا هستند به ارائه توضیحاتی درباره آخرین اقداماتشان پرداختند که طبق این توضیحات به نتایج خوبی نیز دست پیدا کرده اند.

خبرهای دیگر در این باره را در لینک های زیر بخوانید.

تولید واکسن کرونا برکات بسیاری برای سلامت کشور دارد

اقدامات سفارت ایران در بلاروس برای دانشجویان ایرانی در زمان پاندمی کرونا

***

مقایسه قانون بودجه ۹۹ و لایحه بودجه ۱۴۰۰ + جدول

مقایسه لایحه بودجه ۱۴۰۰ با قانون بودجه سال ۹۹ از زبان یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی دومین خبر پربازدید امروز بود.

رحیم زارع  با اشاره به جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت که در این لایحه نقش نفت نسبت به سال گذشته پررنگ تر شده است.

وی افزود: فروش نفت در بودجه ۱۴۰۰ ۲.۳ میلیون بشکه در روز به قیمت هر بشکه ۴۰ دلار پیش بینی شده است که براین اساس منابع حاصل از صادرات نفت در بودجه به ۱۹۲ هزار میلیارد تومان می‌ رسد که نسبت به سال جاری ۳.۷ برابر شده است.

نظرات دیگر در زمینه بودجه ۱۴۰۰ را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

درآمدهای پیش بینی شده دولت در لایحه بودجه دور از واقعیت است

پیش بینی دولت برای فروش نفت در بودجه ۱۴۰۰ دور از انتظار است

***

تصمیم پاکستان برای حصارکشی مرزهایش با ایران

تصمیم پاکستان برای حصارکشی مرزهایش با ایران از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستانگفت که کشورش قصد دارد علاوه بر حصار کشی مرزهایش با افغانستان،  مرزها با ایران را نیز حصارکشی کند. 

او گفت که حصارکشی مرزها پیش از پایان سال جاری کامل خواهد شد. 

انفال قابل وقف نیست

توییت معاون اول رییس جمهور درباره انفال هم از پرمخاطب ها بود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏‎انفال قابل وقف نیست. بیش از هزار پرونده اختلافی میان سازمان جنگل‌ها و محیط زیست با اوقاف وجود دارد که مراتع ‎دماوند و آق مشهد یکی از آنهاست. لایحه‌ای برای حل این مشکل در دولت تصویب و به مجلس ارائه شده است.‎ جنگل‌ها و محیط زیست ملک مشاع همه ایرانیان و ضامن عدالت بین نسلی است، از آن نمی‌گذریم.»

رژیم صهیونیستی پاسخ ترور شهید فخری زاده را دریافت می کند

خبر بعدی، تاکید یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر لزوم مجازات آمران داخلی و خارجی ترور شهید فخری زاده بود.

احمدحسین فلاحی گفت:  آمران بیرونی این ترور که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است قطعا به سزای عمل خود خواهند رسید چراکه پیشتر مجازات رفتار خود را تا حدی شاهد بودند اگرچه این مجازات هنوز کامل نشده است، رژیم صهیونیستی باید بداند در  خصوص چنین جنایتی پاسخ قاطعانه ای را دریافت می کند که بار دیگر دست به دامن اروپا و دیگر کشورها خواهد شد.

شرط کارآمدی طرح بازنشستگی پیش از موعد از زبان یک عضو کمیسیون اجتماعی

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد طرح بازنشستگی پیش از موعد گفت: این طرح می‌تواند طرح خوبی باشد به شرطی که پیش از تصویب آن مشکلات مالی صندوق‌های بازنشستگی برطرف شود. در غیر این صورت، بازنشستگی پیش از موعد به ضرر صندوق‌های بازنشستگی خواهد بود.

نظر کیومرث سرمدی درباره طرح طرح بازنشستگی پیش از موعد هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

شاهرخِ کوکاکولا چطور حر انقلاب شد؟

گزارش ایسنا به مناسبت ۱۷ آذر ماه سالروز شهادت شاهرخ ضرغام در جبهه آبادان دو ماه و نیم  بعد از شروع طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم  و تجاوز رژیم بعث عراق به خاک کشورمان هم از خبرهای پرمخاطب بامداد امروز بود.

سابقه امنیتی مهم نیست، ذهنیت امنیتی نباشد/کسانی که روزی مخالف مذاکره بودند، پیشروی آن میشوند

خبر بعدی،‌ گفت و گوی ایسنا با علی ربیعی در آستانه بیست‌ویکمین سال تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران بود.

سخنگوی دولت که در این خبرگزاری حاضر شد و با مدیران و خبرنگاران این رسانه دیدار کرد، به برخی مسائل که در ارتباط با ترکیب معروف به «امنیتی» مهمترین تصمیم‌گیران دولت‌های یازدهم و دوازدهم مطرح می‌شود پاسخ داد و اظهارات صریحی درباره چگونگی مذاکره با غربی‌ها برای احیای برجام را بر زبان راند. او همچنین درباره دیدگاه دولت در زمینه مصوبه اخیر مجلس درباره پروتکل الحاقی و واکنش شورای عالی امنیت ملی به آن هم نکاتی را مطرح کرد.

با تغییر سیاست تسلط عربستان، می‌توان به حل اختلافات کشورهای منطقه امیدوار بود

تحلیل صباح زنگنه درباره توافق نهایی تحت نظارت کویت و آمریکا برای حل بحران میان قطر و سایر اعضا در شورای همکاری خلیج فارس هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: هر زمان عربستان سیاست تسلط در کشورهای همسایه را کنار بگذارد می‌توان به حل اختلاف میان کشورهای منطقه امیدوار بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha