• سه‌شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 99091813752
  • خبرنگار : 71541

دهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات به‌صورت مجازی برگزار می‌شود

دهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات به‌صورت مجازی برگزار می‌شود

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری مجازی سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات، گفت: شبکه‌ها، سامانه‌ها و فناوری‌های نسل آتی، خدمات و سرویس‌های نسل آتی و تنظیم مقررات در نسل‌های آتی محورهای اصلی این کنفرانس را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان با اشاره به برگزاری دهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات (IST2020 )، گفت: این سمپوزیوم از ۲۵ تا ۲۷ آذرماه سال جاری به‌صورت کاملا مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این سمپوزیوم همیشه یک قدم از رویدادهای کشور جلوتر حرکت می‌کند، افزود: در این سمپوزیوم که از سال ۲۰۰۱ به صورت دوسالانه برگزار می‌شود رویدادهای روز جهان و آخرین دستاوردهای فناورانه دنیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی می‌شود.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آخرین تحقیقات و دستاوردهای محققان ایرانی در این کنفرانس ارائه می‌شود، گفت: ۱۰۷ مقاله به این سمپوزیوم ارسال شد که ۵۳ عنوان از این مقالات مورد قبول کمیته علمی واقع شده و به دلیل شرایط برگزاری سمپوزیوم به‌صورت مجازی، مقالات در قالب مجموعه‌ای از نشست‌ها ارائه می‌شود.

یزدانیان سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات  را دارای سه محور اصلی در حوزه نسل‌های آتی اعلام کرد و افزود: شبکه‌ها، سامانه‌ها و فناوری‌های نسل آتی، خدمات و سرویس‌های نسل آتی و تنظیم مقررات در نسل‌های آتی محورهای اصلی این کنفرانس را تشکیل می‌دهد.

وی به پیشنهاد برگزاری ۳۵ کارگاه اشاره کرد و گفت: از این تعداد، پنج پیشنهاد برگزاری کارگاه با عنوان‌های نسل CDN، بهداشت بر بستر شبکه‌های مجازی، نسل 6G تحلیل شبکه‌های اجتماعی با تمرکز بر استخراج فیک‌نیوزها و موضوع کارگاه پنجم نیز بلاک‌چین است که یک روز قبل از شروع رسمی این کنفرانس کارگاه‌های آن آغاز می‌شود.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از حضور سه سخنران بین‌المللی در این سمپوزیوم خبر داد و افزود: مدیرگروه مطالعاتی استاندارد ITU، نماینده انجمن بین المللی مهندسین برق و الکترونیک IEEE و مدیر گروه مطالعاتی گروه 17 ITU با تخصص امنیت از سخنرانان بین‌المللی این سمپوزیوم هستند.

یزدانیان از حضور بیش از ۳۰۰ نفر از محققان، پژوهشگران، دانشجویان و اساتید دانشگاه در ایران و خارج از کشور در این سمپوزیوم خبر داد و تصریح کرد: افتتاح این سمپوزیوم با سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha