• سه‌شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99091813870
  • خبرنگار : 30054

دستگاه ازن ژنراتور چیست؟

دستگاه ازن ژنراتور چیست؟

استفاده از دستگاه ازن ژنراتور خانگی را برای ضد عفونی هوای محیط خانه یا محل کار و همچنین میکروب زدایی وسایل با قابلیت های ویژه و کیفیت بسیار بالا پیشنهاد می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ناب زیست، ازن تولید شده به وسیله این دستگاه از غلظت بسیار مناسبی برخوردار است، بطوری که علاوه بر دیگر محصولات موجود در بازار هیچ گونه عوارضی برای مصرف کننده ندارد و هنگام استفاده از این وسیله می تواند درون منزل یا محل کار حضور داشت و نیازی به ترک آنجا نیست.

با توجه به اینکه دستگاه ضدعفونی هوا و میوه و سبزیجات وارداتی است، کیفیت بسیار بالا و دقت و ظرافت خاصی در طراحی آن به کار رفته است. این ازن ساز یکی از پرفروش ترین محصولات در بازار ایران می‌باشد.

گاز ازن اکسید کننده ای بسیار قوی با قدرت بالا می‌باشد و به محض تزریق در محیط در کلیه منافذ دیوارها و کناره ها رفته و باعث ضد عفونی محیط می‌گردد. از ویژگی های مهم آن می‌توانیم به قابلیت ضد عفونی و میکروب زدایی کابینت ها، یخچال و قفسه ها و کمدهای لباس اشاره کنیم.

به دلیل قدرت بسیار بالاتر ازن ژنراتور نسبت به کلر در از بین بردن میکروب ها و عوامل بیماری زا، استفاده از این دستگاه رو به افزایش می باشد.

 . ضدعفونی و تصفیه آب دامداری

 . ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات

 . در زمان برداشت محصول به دلایل مختلفی همچون دست آلوده فرد برداشت کننده، محصول میوه های برداشت شده در اثر زمان بسیار زود فاسد می شوند در حالی که این امر با استفاده از ازن زنی برطرف می شود.

 دستگاه ازن ژنراتور یا ازن ‌ساز دستگاهی است که از سه روش برای تولید ازن استفاده می‌کند.

سه روش مورد استفاده دستگاه ازن ژنراتور برای تولید ازن عبارتند از تخلیه الکتریکی، تابش اشعه‌های ماورای بنفش و الکترولیز آب با خلوص بالا. با استفاده از روش تخلیه الکتریکی ازن بیشتر با سطح مقطع کمتر الکترود به دست می‌آید.

مصرف انرژی در عوض تولید هر گرم ازن کاهش می‌یابد. می‌توان با فرکانس‌ها، ولتاژ و شکل موج‌های گوناگون راندمان ازن ژنراتور را تغییر داد و به میزان دلخواه رساند.

در حال حاضر ازن ژنراتور بدون نیاز به لوازم جانبی مثل خشک‌ کن، چیلر، پمپ تولید هوا، کپسول هوا و …  تنها با استفاده از برق ۲۲۰ ولت شهری مقدار ازن مورد نیاز را به صورت دائم تولید و بدون توجه به رطوبت و دما و با راندمان بالا و مصرف انرژی پائین به کار خود ادامه می دهند.

این دستگاها (ازن ژنراتورها)، قطعاتی با دوام و طول عمر بالا، هزینه نگهداری پائین و مصرف برق کم، استهلاک اندکی دارند. مجهز به سیستم هشداردهنده، هواساز، خشک ‌کن هوای ورودی و صفحه نمایش دیجیتالی ازن جهت نمایش و کنترل عملکرد صحیح تولید ازن، برق مصرفی، برق ورودی، آمپر، ولت‌متر، ترموستات دیجیتالی جهت هرچه آسان‌تر کردن کنترل اپراتور از کارکرد دستگاه می‌باشد.

در زمینه آب آشامیدنی ازن ژنراتور با میکروب ‌کشی سریع و وسیع بدون تشکیل ترکیبات جانبی مضر و سمی مثل کلرات، ترکیبات آلی کلرینه و ترکیبات هالومتان با گندزدائی عوامل بیماری‌زا، از بین بردن کامل طعم و بوی آب، حذف کامل آهن و منگنز موجود در آب، حذف رنگ و جلبک، تثبیت انعقاد و حذف کدورت و کاهش لجن حاصل از بک واش فیلتر، زلال‌سازی و فیلتراسیون و بسیاری موارد دیگر که در مقایسه با سایر تصفیه و ضدعفونی کننده‌ها مانند کلر، ازن یک گزینه عالی و بدون اشکال می‌باشد.

تولید اوزون با استفاده از دستگاه ازن ژنراتور در اثر تخلیه الکتریکی در حضور اکسیژن و پسماند آن در آب تصفیه شده، اکسیژن می باشد.  گاز ازن بطور طبیعی در هنگام صاعقه یا توسط اشعه ماوراء بنفش موجود در نور خورشید بوجود می آید. ولی تولید ازن به صورت غیر مصنوعی به دو شیوه لامپ یو وی و یا تخلیه الکتریکی صورت می پذیرد.

تولید ازن در حجم بالا عموما با تخلیه الکتریکی روی دو قطب انجام می گیرد. تولید کننده های ازن با استفاده از این شیوه با بهره برداری از الکترود هایی با ولتاژ بالا که به فاصله مشخص از هم قرار گرفته اند، کار می کنند. در دستگاه های مدرن و جدید تولید ازن (دستگاه ازن ژنراتور)، اکسیژن در بین این فاصله جریان می یابد و با استفاده از تخلیه الکتریکی یعنی با کمک جریان متناوب برق، با فشار ۸ تا ۱۰ هزار ولت و با فرکانس ۵۰۰ می تواند ازن تولید شود تا برای گند زدایی آب با دستگاه ازن ژنراتور استفاده نمود.

میزان ازن مصرفی و تولید شده به وسیله دستگاه ازن ژنراتور بسته به درجه آلودگی آب و همچنین بر حسب اینکه گندزدایی آب با دستگاه ازن ژنراتور به عنوان تنها وسیله تصفیه در نظر گرفته شده باشد و یا به همراه کلر بکار رود متغیر است. مقدار ازن مورد نیاز برای گندزدایی آب نیم تا یک گرم ازن در هر متر مکعب آب و زمان گند زدایی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می باشد.

مزایای تولید گاز ازن به وسیله دستگاه ازن ژنراتور برای ضد عفونی و گندزدایی آب: قدرت اکسیدکنندگی بالا و مدت تماس بسیار کم به صورتی که میکرو ارگانیسم ها و حتی ویروس ها در عرض چند ثانیه در تماس با ازون از بین خواهند رفت. در هنگام  تولید، بو و طعم خاصی بوجود نمی آورد لذا رنگ، بو و مزه آب را عوض نمیکند.

لذا در حالی که به مرور در نقاط گوناگون جهان بر مصرف اوزون بعنوان ضدعفونی کننده و استریل کننده اضافه می شود در چند سال بعد بطور کلی گاز ازن جایگزین کلر خواهد گردید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha