• سه‌شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99091814196
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۸ آذر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۸ آذر ایسنا

آخرین اخبار حقوقی در نشست سخنگوی قوه قضاییه/ پاسخ وزیر خارجه عراق به سوال هدفمند رسانه بحرینی درباره ایران/ آخرین موضع ایران برای مذاکره مجدد با آمریکا/ ناگفته‌هایی از بررسی مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در شورای نگهبان/ نظر یک حقوقدان درباره دستورالعمل تمدید قراردادهای اجاره مسکن و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

تایید حکم روح الله زم در دیوان عالی/ پرونده کلانتری در دادسرا است/ حکم مولاوردی غیرقطعی است

به گزارش ایسنا، اظهارات سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروزش در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

غلامحسین اسماعیلی در بخشی این نشست در پاسخ به سوالی مبنی براینکه  که آیا حکم اعدام روح الله زم تأیید شده است؟ گفت: بله. در حدود بیش از یک ماه قبل، دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی کرده و حکم صادره از دادگاه انقلاب در این باره به تأیید دیوان عالی کشور رسیده است.

وی در خصوص احضار کلانتری و حکم بدوی شهیندخت مولاوردی هم گفت: در ارتباط با فرد اول پرونده‌ای در دادسرا در حال رسیدگی است و موضوعات مختلفی از جمله تالاب انزلی و برخی سخنان ایشان مطرح است که در حال رسیدگی است و توضیحات ایشان اخذ شده است و باید صبر کنیم ببینم دادسرا چه تصمیمی می‌گیرد.  درباره فرد دوم هم حکم صادره غیر قطعی است و از بیان جزئیات اتهام و محکومیت معذورم.

آخرین موضع ایران برای مذاکره مجدد با آمریکا

تاکیدات سخنگوی دولت هم در نشست خبری خود درباره مذاکره با آمریکا دومین خبر پربازدید بود.

علی ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره اعلام تمایل ژاپن و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای حضور و مذاکرات جدید برجام، تصریح کرد: ما بطورکلی از نقش آفرینی بیشتر ژاپن به عنوان یک کشور دوست و شریک مهم در مسائل بین المللی استقبال می‌کنیم. اما مذاکرات برجام از دیدگاه ما تمام شده و قرار نیست مذاکرات تازه‌ای انجام بگیرد که نیازی به تجدید ساختار مذاکرات وجود داشته باشد. تا پیش از بازگشت آمریکا به نقطه‌ای که خود را از انجام تعهداتش جدا کرد، امکان بررسی مذاکرات تازه‌ای اساسا وجود ندارد.

همه چیز به ایران بستگی دارد!

در همین رابطه جیک سالیوان نامزد معرفی شده از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای سمت مشاور امنیت ملی در سخنرانی خود در اجلاس شورای مدیریت وال استریت ژورنال ابراز خوش بینی کرد که فرصت بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در دولت آینده آمریکا وجود دارد.

سالیوان در ادامه با ادعای اینکه "همه چیز به ایران بستگی دارد" گفت: اگر مقامات ایران از پیوستن مجدد سر باز بزنند، آمریکا می‌تواند به جهان بگوید که "اکنون شما باید به ما بپیوندید"  تا راهبردی ایجاد کنیم که به ایرانی ها نشان دهد واقعا انتخاب دیگری وجود ندارد.

پاسخ وزیر خارجه عراق به سوال هدفمند رسانه بحرینی درباره ایران

پاسخ وزیر خارجه عراق به ادعای دخالت ایران در امور عراق هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

فؤاد حسین در پاسخ به سوال یک رسانه بحرینی که مدعی دخالت ایران در امور عراق بود، تاکید کرد که کشورش گرچه اختلاف هایی با ایران دارد اما اشتراکات زیادی هم بین دو کشور هست و ایران در مواقع حساس مانند حمله داعش به کمک عراق شتافته است. ما در رابطه با اختلافاتمان با مسوولان ایران گفت وگو و رایزنی می کنیم اما در مسائل مشترک نیز با هم همکاری می کنیم.

ناگفته‌هایی از بررسی مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در شورای نگهبان

خبر بعدی،‌ گزارشی از روند بررسی طرح دوفوریتی «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» بود.

هادی  طحان نظیف "عضو حقوقدان شورای نگهبان در گزارش ۵۸ از سلسله گزارش‌های خود به مردم از جلسات شورای نگهبان" نوشت: در جلسه چهارشنبه ۱۲ آذرماه ۱۳۹۹  «طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» در دستور کار بود. بر اساس ماده ۱۷ آیین‌نامه داخلی شورای نگهبان، این شورا باید ظرف ۲۴ ساعت در خصوص طرح‌های دو فوریتی اعلام نظر نماید؛ لذا «طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران»، به عنوان اولین دستور در جلسه بررسی شد.

باید به حضور شرارت‌آمیز آمریکا در منطقه پایان داد

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه جدید سوریه  که به تهران سفر کرده است؛ صبح امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه  منطقه‌ای و بین‌المللی با او گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دریابان شمخانی با اشاره به سطح عالی روابط راهبردی ایران و سوریه و با تمجید از نقش مهم و ممتاز این کشور در مقاومت منطقه‌ای علیه اشغالگری و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی بر ضرورت استمرار و گسترش روابط تهران - دمشق تاکید کرد و بیان اینکه آمریکا با حضور در سوریه به دنبال غارت نفت سوریه، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تقویت و گسترش هسته های تروریستی داعش در منطقه است؛ تصریح کرد: باید به حضور شرارت آمیز آمریکا در منطقه پایان داد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

شاهد سوءاستفاده بدخواهان از اختلافات درون کشور هستیم

هشدار رئیس جمهور درباره سوءاستفاده بدخواهان از اختلافات درون کشور از دیگر اخبار پربازدید بود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه متاسفانه شیوع کرونا باعث شده است که موفقیت های اقتصادی کشور در مقابله با تحریم آمریکا ملموس نباشد، خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی، کشور نیازمند انسجام و یکپارچگی است و در همین روزها شاهد بهره برداری و سوءاستفاده بدخواهان ملت و کشور از اختلافات درون کشور هستیم لذا همه موظفیم آرامش کشور را حفظ و بر وحدت و یکپارچگی تاکید کنیم.

دشمنان منتظر واکنش جمهوری اسلامی ایران باشند

خبر بعدی،‌ اظهارات فرمانده کل سپاه در مراسم گرامیداشت شهید فخری زاده بود.

سرلشکر سلامی با تاکید بر این که راه شهید فخری زاده با عزم و اراده بیشتر دنبال می شود گفت: دشمنان باید منتظر واکنش های جمهوری اسلامی ایران با کیفیت و وضعیتی که خودمان تعیین می کنیم ، باشند.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

مراسم گرامیداشت شهید فخری‌زاده در ستاد فرماندهی کل سپاه

محکومیت ترور شهید فخری‌زاده در تماس تلفنی وزیر خارجه سریلانکا با ظریف

دشمن با ترور فخری‌زاده می‌خواهد ما را از همه چیز حتی علم محروم کند

شهید فخری‌زاده تمام عمرش را در مسیر قدرتمندی نظام صرف کرد

ترور دانشمند ایرانی کار بایدن را سخت‌تر کرده است

امضای دفتر یادبود شهید فخری زاده در ستاد وزارت دفاع توسط سفرا و وابستگان نظامی

***

نظر یک حقوقدان درباره دستورالعمل تمدید قراردادهای اجاره مسکن

نظر یک وکیل دادگستری در رابطه با دستورالعمل ستاد ملی مبارزه در خصوص تمدید قراردادهای اجاره مسکن در دوران شیوع ویروس کووید ۱۹ هم از پرمخاطب های بامداد امروز بود.

سیدمهدی حجتی با اشاره به اینکه در بند نهم مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بر مبنای شرایط اقتصادی کشور و همچنین تحریم‌های ظالمانه و با لحاظ ضرورت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر این دستورالعمل در خصوص تمدید خودکار قراردادهای اجاره مسکن به تصویب رسیده است، گفت: هرچند ستاد ملی مقابله با کرونا در زیرمجموعه شورای عالی امنیت ملی قرار دارد؛ لیکن حدود اختیارات این مرجع صرفاً ناظر بر امور اجرایی مانند اعلام تعطیلی ها یا ایجاد محدودیت در تردد و رفت و آمد است و نمی‌توان اختیارات حاصل از اصل ۱۷۶ قانون اساسی در خصوص شورای عالی امنیت ملی در امر مقررات‌گذاری را قابل تسری به ستاد ملی مقابله با کرونا دانست.

عامل بی‌حسی سازمان ملل ۱۱ سال پس از شروع جنگ

گزارش ایسنا به مناسبت ۱۸ آذرماه سالروز بیست و نهمین سالگرد معرفی رژیم بعث عراق به عنوان متجاوز به خاک جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان ملل متحد هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha