• چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99091914662
  • منبع : نمایندگی قزوین

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین:

راه‌اندازی بازارچه محلی در الموت، طارم و بوئین‌زهرا در اولویت است

راه‌اندازی بازارچه محلی در الموت، طارم و بوئین‌زهرا در اولویت است
عکس تزئینی است

ایسنا/قزوین مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین گفت: ایجاد بازارچه و عرضه محصولات کشاورزی منطقه جزو مواردی است که دفتر امور روستایی آن را در اولویت‌های خود قرار داده و پیگیری می‌کند متأسفانه برخی ساختارها مربوط به یک اداره و یا سازمان نیست و باید مجموعه‌ای از ادارات و سازمان‌ها دخیل شوند که این امر انجام شود.

اکرم نجفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در الموت، طارم و بوئین‌زهرا بازارچه‌های محلی را به جاده‌های روستایی آوردیم و نقاطی را شناسایی کردیم که البته بحث مستثنیات و اراضی ملی پیش آمده و در مرحله کارشناسی است و نمی‌توانیم بگوییم که ۱۰۰ درصد به نتیجه رسیده باشد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم کارشناسی به موضوع نگاه کنیم باید مرکزی ایجاد شود که بتواند فرآوری را انجام دهد، در طارم محصول اصلی زیتون است و تلاش داریم از فرآوری این محصول حمایت کنیم برای همین منظور شرکت تعاونی زیتون طارم سفلی که دهیاری‌ها متولی آن است ایجاد شد تا فرآوری، روغن‌کشی و تبدیل آن به زیتون‌پرورده را در دستور کار خود دهد. همچنین روی محصولات و صنایع تبدیلی و تکمیلی تمرکز کردیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین گفت: اگر قرار است بازارچه‌ای ایجاد شود این‌گونه نباشد روستایی بیاید میوه باغش را بفروشد؛ در تلاش هستیم با فرآوری برای محصولش ارزش‌افزوده ایجاد کند و با سود بیشتر بفروشد البته صنایع تبدیلی و تکمیلی بیشتر مدنظر قرار دارد.

وی بیان کرد: در این شرایط اقتصادی اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری را از جانب روستایی ببینیم باید محتاط برخورد کنیم چون شرایطی است که اگر همه‌جانبه‌نگری صورت نگیرد منتج به ضرر و زیان خواهد شد و مسلماً برای یک فرد روستایی این هزینه بالایی خواهد داشت.

نجفی خاطرنشان کرد: ما وقتی به‌عنوان متولی وارد می‌شویم باید همه جوانب را ببینیم و یک گزینه مطمئن را ارائه دهیم؛ اگر قرار است بازارچه‌ای راه‌اندازی شود این بازارچه از نظر دسترسی راه‌ها و سهولت برای مسافر، امکان انتقال مواد اولیه و محصولات تولیدی به این بازارچه باید لحاظ شود و بتوانیم گزینه نهایی را ارائه کنیم تا تولیدکننده، عرضه‌کننده و مصرف‌کننده بیشترین سود را ببرند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین یادآور شد: ایجاد بازارچه و عرضه محصولات کشاورزی منطقه جزو مواردی است که دفتر امور روستایی آن را در اولویت‌های خود قرار داده و پیگیری می‌کند متأسفانه برخی ساختارها مربوط به یک اداره و یا سازمان نیست و باید مجموعه‌ای از ادارات و سازمان‌ها دخیل شوند که این امر انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha