• چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99091914762
  • خبرنگار : 71234

میرمحمدی: با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی زمستان بسیار خطرناکی پیش رو خواهد بود

میرمحمدی: با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی زمستان بسیار خطرناکی پیش رو خواهد بود

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و به رفت و آمدهای خانوادگی ادامه دهند زمستان بسیار خطرناکی پیش رو خواهد بود.

جلیل میرمحمدی در گفت وگو با ایسنا، درباره احتمال پیک بعدی شیوع کرونا در فصل زمستان گفت: سرما و گرما خیلی نمی تواند عامل اصلی برای افزایش و یا کاهش شیوع کرونا بوده و حائز اهمیت باشد. عامل اصلی زنجیره انتقال است که اگر به هر دلیلی قطع نشود نتیجه ای جز افزایش آمار مبتلایان را به دنبال نخواهد داشت. زنجیره انتقال به معنای ارتباط بیشتر مردم است.

وی توضیح داد: در چند هفته گذشته به دلیل اعمال محدودیت ها تجمع ها و سفرهای غیر ضروری کمتر شد و مردم بیشتر از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی نیز بیشتر رعایت شد همچنین شاهد کمتر شدن همنشینی های خانوادگی بودیم. اینها عامل شیوع کرونا است که تا حدی کنترل شد پس نمی توان گفت سرما و گرما به خصوص سرما عامل تسهیل کننده شیوع کرونا است ولی تاثیر مستقیم در انتقال بیماری ندارد. در این بین با ادامه محدودیت ها و اجرای طرح شهید سلیمانی یعنی بررسی خانه به خانه مبتلایان به کرونا و افزایش تست های PCR و همچنین غربالگری مبتلایان و قرنطینه کامل آنها دیگر نباید خیلی نگران فرا رسیدن فصل سرما باشیم.

وی افزود: اگر در کنار رسیدن فصل سرما به عنوان فاکتور تسهیل کننده شیوع کرونا، محدودیت ها کنار گذاشته شود و مردم همچون سابق رفت و آمد کرده و در بازارها باشند باید نگران پیک چهارم یا پیک زمستانی کرونا بود که می تواند بسیار خطرناک باشد و حتی آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را چهار رقمی کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع بندی اظهار کرد: باید توجه ویژه ای داشت تا محدودیت ها استمرار پیدا کند. سفرهای غیر ضروری کاهش پیدا کرده و علاوه بر استفاده از ماسک فاصله اجتماعی رعایت شود. قطع رفت و آمدهای خانگی به خصوص مراسم شب یلدا و پرهیز از حضور در اجتماعات نیز ضروری است. چون اگر این اتفاق نیفتد و مردم نیز پروتکل ها را رعایت نکنند و رفت و آمدها و همنشینی خانوادگی استمرار یابد زمستان بسیار خطرناکی در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha