• چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99091914905
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان:

میوه شب یلدا گران نمی‌شود

میوه شب یلدا گران نمی‌شود

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با تأکید بر اینکه علت افزایش قیمت برخی میوه‌وتره بار افزایش هزینه‌های جانبی تولید است، گفت: اتحادیه خرده‌فروشان تعیین کننده قیمت میوه و تره بار نیست ضمن اینکه مدتی است قیمت میوه ثابت بوده است.

رضا البرزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت میوه مدتی است که ثابت بوده و افزایش آنچنانی نداشته، اظهار کرد: قیمت میوه و تره بار در میدان بار و براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و خرده فروشان با ۱۵ تا ۳۵ درصد سود مجاز به فروش هستند اما در سال جاری به علت افزایش هزینه‌های جانبی مانند حمل، بسته بندی، کارگری و سم و کود نرخ تمامی میوه و تره بار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه برای بازار شب یلدا هیچ کمبودی از نظر میوه وجود ندارد و افزایش قیمتی هم برای میوه پیش‌بینی نمی‌کنیم، افزود: هندوانه شب یلدا از جاسک و میناب وارد استان شده و قیمت آن در روزهای آخر بسته به عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و انار نیز به اندازه کافی در بازار موجود است.

البرزی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو انار از ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو لیموشیرین در بازار امروز همدان بین هفت تا ۱۰ هزار تومان، نارنگی بین ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و پرتقال بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه‌و تره بار همدان از مردم خواست به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت خریدهای خود را به تدریج انجام دهند و به روزهای پایانی موکول نکنند و افزود: به فروشندگان بازار سرگذر نیز توصیه شده پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی درباره افزایش قیمت مرکبات نیز یادآور شد: صادرات مرکبات باعث شده قیمت این محصولات در کشور افزایش یابد که دولت برای کنترل بازار داخل باید از صادرات جلوگیری کند و یا اینکه میزان صادرات را کاهش دهد.

البرزی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تأمین و قیمت سیفی‌جات در بازار وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه گوجه فرنگی از جنوب کشور وارد استان شد، قیمت‌ها شکسته شده و در حال حاضر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان است در حالیکه ماه گذشته تا ۲۰ هزار تومان هم رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha