• پنجشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99092015576
  • منبع : نمایندگی همدان

بازگشت شهردار تویسرکان بعداز دوماه کشمکش

بازگشت شهردار تویسرکان بعداز دوماه کشمکش

ایسنا/همدان  بالاخره بعداز دو ماه کشمکش بین اعضای شورای شهر تویسرکان و بعد از عزل "احسان پیری" از سمت شهردار و تعیین "عظیم الوندی" به عنوان سرپرست شهرداری، پیری با ارائه مدارک به دیوان عدالت اداری بالاخره روز گذشته به عنوان شهردار به شهرداری تویسرکان بازگشت .

 شورای پنجم تویسرکان از ابتدای شکل‌گیری به دلیل عدم هماهنگی و همسویی اعضا با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود و بارها و بارها  شورا تعطیل شد و تا مرز انحلال هم پیش رفت و در این مدت مردم تویسرکان شاهد استعفای "کاظم گمار" که به‌گفته خودش مشکلات شخصی باعث این استعفا شده بود و عزل "احسان پیری" توسط تصمیم اعضاء شورای شهر بودند و  این قصه همچنان سر دراز دارد.

قصه از آنجا آغاز شد که اعضای  شورای پنجم شهر تویسرکان به جای رسیدگی به مشکلات مردمی که بر حسب اعتماد کردن به این افراد آنها را انتخاب کرده بودن تا در حل مشکلات شهر کوشا باشند، به اختلافات فکری و حزبی خود پرداختند و عملا مردم تویسرکان با شورایی ناکارآمد مواجه شدند که دائما در حال جدال با هم بودند و شورا بارها و بارها یا تعطیل و یا اعضا در حال استعفا و برکناری یا بازگشت مجدد بود و همین امر باعث ایجاد نارضایتی بین شهروندان تویسرکانی شد تا جایی که این امر حتی مسئولین ارشد شهرستان را هم خسته کرده بود .

این جدال و کشمکش تا جایی ادامه پیدا کرد که اختلافات بین اعضای شورای پنجم تویسرکان برای دادخواهی به  دیوان عدالت اداری کشیده شد و در مرداد سال جاری با بازگشت دو عضو اصلی و علی‌البدل به شورا ، اختلافات بین اعضا بالا گرفت و بعد از مدتی سه عضو اصلی شورا به دلایل نامعلومی مجبور به کناره‌گیری از شورا شدند و این شورا با پنج عضو به کار خود ادامه داد و همچنان اختلاف موجود باعث اخلال در انجام وظایف اصلی شورا بود و مردم هم همچنان از این وضعیت ناراضی بودند .

 اختلاف بین چند عضو از شورا با شهردار وقت منجر به استیضاح "احسان پیری" شد و در نهایت این استیضاح منهی به عزل پیری شد ، که در این مورد گفته‌های ضد و نقیضی از جانب اعضای شورا و شهردار عزل شده به‌گوش می‌رسید و پیری معتقد بود که حقش ضایع شده و شورا قبل از پایان یافتن مهلت قانونی تعیین شده برای پاسخگویی به سؤالات مطرح شده به منظور استیضاح، وی را عزل کرده‌اند .

در همین راستا پیری برای احقاق حق خود، مدارکی مبنی بر عزل ناعادلانه و غیر قانونی خود را به دیوان عدالت اداری ارائه کرده و پس از گذشت دوماه حقانیت خود را به اثبات رساند .

به‌گزارش ایسنا؛ در نهایت "احسان پیری" عصر روز چهارشنبه ۱۹ آذر، به همراه سه عضو اصلی برکنار شده از شورا  با حضور فرماندار تویسرکان، هیئتی از استانداری، اعضای شورای شهر و تنی چند از مسئولین مجدد به عنوان شهردار تویسرکان معرفی شد و به مسند خود در شهرداری بازگشت.اما همچنان مردم این شهر امیدی به شورای پنجم ندارند و چشم انتظار شورای ششم تویسرکان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha