• پنجشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99092015753
  • منبع : نمایندگی سمنان

سخنگوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا اعلام کرد:

۳ شهرستان‌ استان سمنان در وضعیت زرد و ۵ شهرستان همچنان نارنجی

۳ شهرستان‌ استان سمنان در وضعیت زرد و ۵ شهرستان همچنان نارنجی

ایسنا/سمنان سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در این استان و چگونگی اعمال محدودیت‌ها در هفته‌ی آتی، گفت: سه شهرستان این استان در وضعیت زرد و پنج شهرستان دیگر آن همچنان در وضعیت نارنجی هستند.

حبیب الله خجسته پور، سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا دراستان سمنان با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی و چگونگی اعمال محدودیت‌ها در هفته‌ی آتی اظهار کرد: با توجه به رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به‌جز شهرستانهای میامی ، سرخه و آرادان که در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته اند، سایر شهرستانهای استان در وضعیت رنگ بندی نارنجی بوده و محدودیت های کرونایی از ۲۲ آذر لغایت ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد .

وی ادامه داد: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان‌های میامی ، سرخه و آرادان با وضعیت رنگ بندی زرد ، فعالیت مراکز تجاری ، بازرگانی و خدماتی شامل گروههای یک ، دو و سه در طی هفته ی آتی مجاز و فعالیت گروه چهار همچنان ممنوع است .

معاون استاندار سمنان اضافه کرد: فعالیت های تجاری ، بازرگانی و خدماتی در پنج شهرستان دیگر استان با وضعیت رنگ بندی نارنجی صرفا برای گروه‌های شغلی یک و دو مجاز بوده و گروههای سه و چهار حق فعالیت در طی هفته آتی را نخواهند داشت .

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در خصوص فعالیت مراکز آموزشی شامل مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ، آموزشگاه های خصوصی و حوزه های علمیه نیز گفت: فعالیت های آموزشی در تمامی هشت شهرستان استان به‌صورت غیر حضوری و مجازی بوده و تمامی این مراکز در تعطیلی کامل خواهند بود .

خجسته پور همچنین گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شامل نمازهای جمعه، مراسم آئینی و مذهبی در تمامی شهرستان‌های استان ممنوع بوده و اقامه ی نماز جماعت در شهرستان های میامی ، سرخه و آرادان نیز صرفا بمدت یک‌ساعت و همزمان با اوقات شرعی در مساجد این شهرستان‌ها مجاز است .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تشریح وضعیت تردد خودروهای شخصی در سطح استان نیز با ذکر این نکته که تردد خودروهای با پلاک شخصی ۸۶ و ۹۶ بعنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در سطح استان بلا مانع است اظهار کرد: تردد خودروها در سطح شهرستان های میامی ، سرخه و آرادان در طی ۲۴ ساعت با هیچ محدودیتی همراه نبوده و در سایر شهرستانهای استان با رنگ بندی نارنجی ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع بوده و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی نیز ممنوع می باشد و ماموران پلیس راهور در صورت مشاهده ی هر گونه تخلف با راننده ی خاطی برخورد و اعمال قانون خواهند کرد .

وی همچنین گفت: تردد ساکنان شهرهای استان با خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی صرفا در داخل شهر محل سکونت امکان پذیر بوده و در صورت خروج از شهر و قصد بازگشت مجدد به داخل شهر با محدودیت و اعمال قانون همراه است .

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در خصوص محدودیت های ترددی در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نیز یادآور شد: این قانون با توجه به تراکم جمعیتی شهرهای استان ، شامل هیچ کدام از شهرهای پر جمعیت نارنجی استان نبوده و لذا تردد در طی ۲۴ ساعت در سطح شهرهای استان آزاد است .

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در ادامه با تشریح وضعیت فعالیت بانک‌های استان نیز اضافه کرد: فعالیت بانک‌ها براساس بخشنامه داخلی که از طریق ادارات مرکزی هر بانک ابلاغ شده صورت می گیرد و بر این اساس فعالیت بانک‌ها در طی هفته آینده مشابه هفته اول آذرماه خواهد بود و تمام شعب در مناطق نارنجی با دو سوم پرسنل و در مناطق زرد نیز با ۱۰۰ درصد پرسنل فعال و خدمت رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha