• پنجشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99092015770
  • خبرنگار : 71605

لاوروف: غرب از موفقیت روسیه به عنوان یک قدرت مستقل ترسید

لاوروف: غرب از موفقیت روسیه به عنوان یک قدرت مستقل ترسید

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی "راشا تودی" گفت: روسیه طی ۱۵ سال گذشته از سوی غرب به عنوان یک قدرت واقعاً مستقل تلقی شده است. با این حال، با توجه به این امر، با مخالفت و مقاومت دائم روبه‌رو است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، زمانی که از "سرگئی لاوروف" در مورد مهم‌ترین وقایع سال‌های اخیر پرسیده شد، وی تشریح کرد: آگاهی غرب از اینکه روسیه یک قدرت مستقل است، تأثیر تجمعی داشته است. روسیه همیشه منافع ملی خود را در اولویت قرار می‌دهد.

وزیر خارجه روسیه افزود: این کشور همواره آماده است تا آن‌ها را با منافع ملی هر کشور دیگری، مطابق با قوانین بین‌المللی، صادقانه و به طور برابر هماهنگی دهد اما هرگز تحت نفوذ کامل کشورهای دیگر قرار نمی‌گیرد. این مهم‌ترین چیزی است که برای سیاست خارجی روسیه و فضای رسانه‌ای که روابط بین روسیه و غرب را در طول ۱۵ سال گذشته پوشش داده، اتفاق افتاده است.

این دیپلمات ارشد تأکید کرد: اما هنوز خیلی مانده تا این فرآیند تمام شود، مسکو از بیرون با مخالفت بی‌امان مواجه است. کشورهای غربی از تلاش‌های خود برای محروم کردن روسیه از حق تعیین آینده خود دست نکشیده‌اند و در حال تلاش برای پیشبرد سناریوهای متعدد برای تغییر نظام هستند. هر تلاشی برای خرابکاری در سیاست خارجی روسیه، حتی در مناطق همسایه ما، انجام می‌شود و از هرگونه نتیجه مثبت جلوگیری می‌کند. ما این‌ موارد را واقعیت زندگی تلقی می‌کنیم.  

لاوروف افزود: شرکای غربی مسکو، اهداف واقعی سیاست خارجی خود را که مربوط به میل آن‌ها برای ابراز خود است آشکار کرده‌اند و در عین حال به جای اشتیاق برای فراهم کردن کمک واقعی در حل درگیری‌ها به نفع مردم در یک منطقه خاص، تحت تصور کاذب اعتبار فعالیت می‌کنند. میل به دست‌ آوردن امتیازات پروپوگاندا، مدت طولانی است بر سیاست خارجی غرب غلبه کرده، در حالی که از اصل مشکلاتی که نیازمند راه‌حلی به نفع مردم مناطق مربوطه هستند، غافل شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha