• پنجشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99092015885

باخت قشقایی در خانه

هرمزی: توان مقابله با تیم داوری را نداشتیم

هرمزی: توان مقابله با تیم داوری را نداشتیم

ایسنا/فارس تیم فوتبال قشقایی شیراز برای سومین هفته متوالی بدون به ثمر رساندن گل و گرفتن امتیازی از میدان خارج شد تا به یک قدمی منطقه سقوط برسد.

تیم فوتبال قشقایی شیراز در هفته چهارم لیگ دسته اول فوتبال ایران در ورزشگاه پارس شیراز میزبان رایکا بابل بود و با وجود اینکه موقعیت های زیادی خلق کرد اما در پایان با دو گل این بازی را به شاگردان نادر دست نشان واگذار کرد.

به گزارش ایسنا، امین رضایی در دقیقه 19 و علی خسرو نژاد در دقیقه 88 زننده این دو گل بودند. ضمن اینکه قشقایی از دقیقه 61 با اخراج رضا مرادی ده نفره شده بود.

سرمربی رایکا در نشست خبری حاضر نشد

نادر دست نشان سرمربی تیم رایکا پس از بازی در اتاق کنفرانس حاضر نشد. مدیر رسانه ای این تیم دلیل این غیبت را ناراحتی جسمی و روحی این مربی عنوان کرد و به ایسنا گفت: فحاشی های زیادی که توسط عوامل منتسب به باشگاه قشقایی به آقای دست نشان انجام شد، باعث شده ایشان حال روحی مساعدی نداشته باشند، ضمن اینکه از نظر جسمی نیز توان کافی برای حضور در اتاق کنفرانس را نداشتند.

اما شبیر لطفی، دستیار دست نشان به جای او با خبرنگاران صحبت کرد و گفت: بازی سختی داشتیم چون تیم قشقایی بسیار تیم خوب، جوان و دونده ای بود.

او گفت: ما در سه هفته نخست، به دلیل تصمیمات داوران نتوانستیم در نتیجه گیری به حقمان برسیم. تیم قشقایی نسبت به سه رقیب گذشته ما از هر نظر تیم بهتری بود و فشار زیادی به ما وارد کرد اما بچه های ما توانستند شرایطی را ایجاد کنند تا با آنالیزی که نسبت به این تیم داشتیم بتوانیم اهدافمان را به شکل خوبی در زمین پیاده کنیم.

لطفی افزود: بهرحال توانستیم برنده این بازی باشیم و پیروزی امروز را به مردم مازندران به خصوص فوتبال دوستان شهر بابل تقدیم می کنم. مطمئن باشید از این بازی به بعد تیم خیلی بهتری خواهیم شد چون از لحاظ اعتماد به نفس به آمادگی خوبی رسیده ایم. تیم قشقایی شیراز هم شرایطی شبیه ما دارد یعنی نیاز به یک برد دارد تا از این بحران خارج شود. پیش بینی من این است که قشقایی در آینده بتواند به یکی از تیم های موفق لیگ تبدیل شود.

وی در خصوص داوری این مسابقه نیز گفت: متاسفانه همانطور که گفتم در سه هفته گذشته اشتباهات زیادی را شاهد بودیم. البته نه اینکه اشتباهات عمدی باشد، اما اشتباهات سهوی زیاد است. در این بازی هم نمی توانیم بگوییم تیم داوری هیچ اشتباهی نکرده، بهرحال در یکی از صحنه ها ناهماهنگی بین داور و کمک داور مشکل ساز شد. مشکل خاص دیگری را شاهد نبودیم اما فکر می کنم در مجموع باید کمیته داوران در چینش داوران بیشتر دقت کند. درست از این داورها و کمک داورها جوان هستند و باید پیشرفت کنند اما حق تیم های خصوصی مثل ما هم نباید پایمال شود.

کمک مربی تیم رایکا بابل در خصوص اعتراضات فراوانی که از سوی نیمکت نشینان این تیم نسبت به افراد حاضر در جایگاه انجام می‌شد، گفت: در بازی های گذشته خانگی ما، هر گاه تماشاگران ما حتی روی ساختمان های مجاور هم می رفتند، به ما اجازه شروع بازی را نمی دادند. حرف ما این است که اگر قانون قرار است اجرا شود، همه جا اجرا شود. اینجا متاسفانه شاهد بودیم که هوادارانی از باشگاه قشقایی می رفتند در دالان های ورزشگاه پنهان می شدند و زمانی که بازی در جریان بود می آمدند و سر و صدا می کردند. این تماشاگران بازیکنان ما را مورد فحاشی قرار دادند و بچه های ما که مشغول فیلم گرفتن از بازی بودند، نتوانستند به کارشان ادامه دهند.

مدیر رسانه ای باشگاه رایکا در خصوص ممانعت از فیلمبرداری تیم رسانه ای این باشگاه در میانه های بازی، گفت: همکار من در حال فیلمبرداری از مسابقه و پخش بازی از طریق صفحه رسمی باشگاه در فضای مجازی بود، که مورد حمله یک سری اشخاص قرار گرفتیم. ظاهرا یکی دو نفر از مسئولان و هواداران باشگاه قشقایی بودند که حمله کردند و تلفن همراه همکار من را گرفتند و تا آخر بازی هم به او پس ندادند که این اتفاق باعث شد پخش زنده ما از حدود دقیقه 30 به طور کامل قطع شود.

توان مبارزه با تیم داوری را نداشتیم

داریوش هرمزی سرمربی قشقایی نیز در نشست خبری پس از بازی گفت: نمی دانم چه چیزی درباره این بازی باید بگویم. امروز فوتبال روی بدش را به قشقایی نشان داد. قطعا باید سه امتیاز به ما تعلق می گرفت اما علی رغم برتری در جریان بازی، توان مبارزه با تیم داوری را نداشتیم.

هرمزی ادامه داد: ما در این چهار بازی گذشته حاکم میدان بودیم و از حالا می توانم بگویم که در بازی آینده هم تیم ما برتری اش را در زمین به حریف دیکته خواهد کرد، اما داور اشتباهاتی را امروز انجام داد که منجر به شکستمان شد. ایشان جایی که باید پنالتی می گرفت، تصمیم گرفت کارت زرد دوم را به بازیکن ما نشان داده و او را اخراج کند. آن هم زمانی که در اوج حملاتمان بودیم.

وی درباره علت گل نزدن تیمش با وجود خلق موقعیت های مناسب، گفت: فکر می کنم در دو بازی اخیر، دروازبان های رقبای ما نمایش خیره کننده ای داشتند. در همین بازی امروز، دروازبان رایکا در چند موقعیت صد در صد واکنش های فوق العاده ای نشان داد.

هرمزی گفت: در صحنه ای که کمک داور پرچم زد تا به داور اعلام کند برای ما پنالتی رخ داده است، داور با او مشورت کرد و کمک داور هم روی حرفش ماند اما داور در نهایت گفت من قاضی و تصمیم گیرنده هستم. حکم من این است که پنالتی نیست.

سرمربی خوزستانی قشقایی اضافه کرد: این نکته را یادمان نرود؛ تیمی که از نظر مالی در موقعیت خوبی قرار ندارد، نمی تواند بازیکنان توانمند و درجه یک کشور را جذب کند. البته این ها بهانه تراشی نیست، صد درصد سهم این باخت متعلق به من است. فقط خوشحالم که همه برتری قشقایی در میدان نسبت به رقبا را تائید می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دیگر فجرشهیدسپاسی، دیگر تیم شیرازی که هفته چهارم میهمان مس کرمان بود و با دو گل امیرحسین صدقی و دانیال کردستانی موفق به ثبت دومین پیروزی متوالی شد. بدین ترتیب فجر با هفت امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفت. قشقایی هم با سه امتیازی که در همان روز نخست به دست آورده، به رتبه پانزدهم سقوط کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha