• شنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۹ / ۰۰:۴۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99092216261
  • خبرنگار : 50225

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مارون و جره

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مارون و جره

ایسنا/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان از تشکیل کارگروه پرورش ماهیان در قفس و همچنین عملیاتی شدن طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مارون و جره، خبر داد.

فتح‌اله ابوعلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تشکیل کارگروه پرورش ماهیان در قفس، اظهار کرد: طرح پرورش ماهی در قفس در سد مارون و جره عملیاتی شده است. پیگیر اخذ مجوز پروش ماهی در قفس برای سد کارون ۳، سد کرخه، سد شهید عباس‌پور مسجدسلیمان و سد گتوند نیز هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مفصلی به منظور گسترش فعالیت‌های مجتمع شهید ملکی اهواز داریم، افزود: در صورت تامین اعتبارات لازم، بهمن‌ماه امسال فصل تکثیر در این مرکز آغاز می‌شود و توسعه پرورش در آنجا به صورت متراکم پیش می‌رود.

ابوعلی گفت: باید از اختیارات و توانمندی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات خوزستان به ویژه در حوزه شیلات کمک بگیریم. با توجه به بسته بودن مرز چذابه و عدم همکاری کشور عراق در صادرات، رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم تا این مساله به زودی در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح و مشکلات آبزی‌پروان حل شود.

وی با اشاره به فعالیت مزارع غیرمجاز در استان گفت: بسیاری از این مزارع در بخش اقتصادی و اشتغالزایی عملکرد خوبی دارند و نمی‌توانیم آنها را به راحتی تعطیل کنیم بنابراین باید کمک کنیم که در چارچوب ضوابط و مقررات، فعالیت این مزارع به صورت قانونی و هماهنگ با سیاست‌های سازمان آب و برق ادامه یابد.

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بازارهای محلی

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه تامین نهاده‌ها یکی از دغدغه‌های پرورش‌دهندگان است، افزود: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی و نوسانات بازار، موجب گرانی این محصولات شده است؛ باید از ظرفیت بازارهای محلی استفاده شود و با همکاری تعاونی‌ها، نهاده‌های مورد نیاز از بازارهای محلی در اختیار آبزی‌پروران قرار داده شود.

وی با تاکید بر ضرورت دقت در استخراج آمارها از سوی مدیران شیلات شهرستان‌ها گفت: با شناسایی کم و کاستی‌ها می توانیم عملکرد ارزشمندی داشته باشیم. همچنین نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم بسیار مهم است. صدا و سیمای خوزستان قابلیت بالایی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم دارد و می‌تواند با ساخت فیلم‌های مستند و تیزرهای تبلیغاتی از مراکز تکثیر و پرورش ماهی شهرستان‌ها، صید و صیادی و بازارهای فروش ماهی، نقش خود را به خوبی ایفا کند.

ابوعلی با اشاره به اهمیت تکنولوژی و فضای مجازی در امر اطلاع‌رسانی بیان کرد: ملاقات مجازی و ویدئو کنفرانسی را به برنامه‌های این اداره اضافه می‌کنیم و کلیه مدیران و پرورش‌دهندگان می‌توانند به صورت مجازی به طرح سوالات خود بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha