• شنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99092216361
  • خبرنگار : 50187

فرماندار کرمان:

طرح شهید سلیمانی، طرحی مردم محور است

طرح شهید سلیمانی، طرحی مردم محور است

ایسنا/کرمان فرماندار کرمان گفت: هدف کلان طرح شهید سلیمانی، مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی با بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی است و هدف اختصاصی آن قطع زنجیره انتقال ویروس، رهگیری و رصد فعال مردم و کاهش بستری حداقل به میزان ۳۰ درصد در یک ماه و ۵۰ درصد در سه ماه و کاهش مرگ حداقل به میزان ۱۰ درصد در یک ماه و ۴۰ درصد در سه ماه است.

"علی بابایی" در بازدید از نحوه و روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور) در محله بنی هاشم گفت: طرح شهید سلیمانی طرحی مشارکتی است و در آن به حرمت خون شهید سلیمانی و به احترام ایشان مردم بیش از پیش رعایت حال یکدیگر را خواهند داشت.

وی گفت: طرح شهید سلیمانی طرحی مردمی است که قبلاً هم توسط مردم انجام می شد لکن در قالب این طرح به صورت منظم تر اجرا می‌گردد.

بابایی اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی یا همان مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور، طرح مشترکی است که بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین که در آن هرخانه یک پایگاه سلامت به شمار می رود و هدف اصلی ازآن جلب مشارکت مردم از طریق انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانوار است که برای بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی، سلامت و فرهنگی جامعه برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف کلان این طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی با بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی است و هدف اختصاصی آن قطع زنجیره انتقال ویروس، رهگیری و رصد فعال مردم و کاهش بستری حداقل به میزان ۳۰ درصد در یک ماه و ۵۰ درصد در سه ماه و کاهش مرگ حداقل به میزان ۱۰ درصد در یک ماه و ۴۰ درصد در سه ماه است.

بابایی ادامه با اشاره به اینکه پوشش حمایتی گروه های در معرض خطر از دیگر اهداف این طرح است افزود: برای اجرای برنامه ها کمیته هایی در سطح شهرستان تشکیل شده است که این کمیته ها شامل کمیته حمایت و قرنطینه، کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته آموزش همگانی، کمیته پایش و نظارت و کمیته عملیاتی است که دستگاه ها و نهادهای متعددی اعضای آنها را تشکیل می دهد و جلسات آن به صورت روزانه برگزار می گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha