• شنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99092216499
  • خبرنگار : 71588

درخواست انجمن علمای مراکش برای بازنگری در تصمیم سازش با رژیم صهیونیستی

درخواست انجمن علمای مراکش برای بازنگری در تصمیم سازش با رژیم صهیونیستی

انجمن علمای مراکش خواستار بازنگری در عادی‌سازی روابط مقامات این کشور با رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی ۲۱، انجمن علمای مراکش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با تأسف فراوان خبر تصمیم مراکش مبنی بر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و ایجاد روابط دیپلماتیک و اقتصادی گسترده با این رژیم را دریافت کردیم.

در این بیانیه همچنین آمده است، این اقدام در شأن و جایگاه مراکش نیست که ریاست کمیته قدس را برعهده دارد و نقش برجسته‌ای در دفاع از فلسطین و مسأله آن ایفا کرده بود.

انجمن علمای مراکش از مقامات این کشور خواست تا از تصمیم خود مبنی بر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی صرف نظر کند.

انجمن علمای مراکش اعلام کرد، این امر لکه ننگی بر پیشانی کشوری که چندین دهه وظیفه‌اش را در دفاع از مسأله فلسطین و امت اسلامی انجام داده است، خواهد ماند.

این انجمن ضمن ابراز تأسف نسبت به اینکه مراکش در صف عادی سازان ایستاده است، اعلام کرد: نباید سطح مراکش به سطح و رتبه دیگر عادی‌سازان تنزل پیدا کند و امیدواریم که حامی حقوق برادران مظلوم فلسطین باشد.

انجمن علمای مراکش ضمن یادآوری ممنوعیت عادی‌سازی و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد، علمای مسلمانان در نهادها و هیأت‌های علمی مختلف آنها از زمان تأسیس این رژیم و اشغال کشور مسلمانان بر سر این حکم اتفاق نظر دارند و باید نسبت به هرگونه رویکرد بر خلاف این اجماع و توافق نظر بی‌اعتنا بود.

در این بیانیه آمده است، فلسطین، مسأله تمامی مسلمانان است و آزادسازی آن از دست اشغالگر، امری واجب بر دوش تمامی کشورهای اسلامی است و رژیم صهیونیستی، دشمن امت اسلامی و اشغالگر و غاصب اراضی مقدس آن است و هیچ مسلمانی اجازه ندارد این رژیم را مستحق آن بداند.

انجمن علمای مراکش در بیانیه خود از دولت‌های کشورهای اسلامی خواست مسأله فلسطین را تحت هرگونه چانه‌زنی یا فشار داخلی و خارجی، نادیده نگیرند ‌و با مخالفت خود با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، انسجام و همبستگی خود با ملت‌های مسلمان را تقویت کنند.

مراکش، چهارمین کشور عربی است که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی می‌کند، پیش از این، امارات، بحرین و سودان روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha