• شنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99092216547
  • خبرنگار : 71424

سنگ بنای پژوهش در دوران مدرسه گذاشته می شود

سنگ بنای پژوهش در دوران مدرسه گذاشته می شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سنگ بنای پژوهش در دوران مدرسه گذاشته می شود گفت: یک فرد در دوران مدرسه بیشترین اثرپذیری و پایدارترین نقش پذیری را دارد و سنگ بنای شخصیت در این دوره گذاشته می شود.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در آیین تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد گفت: تلاش برای رفع نگرانی ها و کاهش بیم ها و اضطراب ها تلاشی است که جامعه انسانی چه در شکل فردی و چه جمعی به دنبال آن است.

وی افزود: اگر بنا باشد این ظرفیت و کارکرد مستمر انسانی که تا آخرین روزهای زندگی انسان استمرار می یابد را به عنوان فعالیت مادر شناسایی کنیم، مسئولیت آماده کردن افراد برای چنین توانمندی هایی نظام تعلیم و تربیت است. سطح بلوغ افراد و اجتماع به میزان این ظرفیت و توانمندی بستگی دارد.

وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه هرچه قدر توانایی جامعه برای تحقق اهداف و حل مسئله بالاتر برود، توان ملی جامعه افزایش می یابد گفت: برای آنکه بتوانیم به این توانایی دست یابیم به پژوهش نیاز داریم. 

حاجی میرزایی ادامه داد: پژوهش، جزء لاینفک زندگی انسانی است و بدون پژوهش زندگی کیفیت نخواهد داشت. پژوهش فهم دقیق روابط میان پدیده ها، روشن شدن مجهولات، بهره مندی موثر از معلومات برای کاستن از مجهولات، توانمندی جمع آوری اطلاعات، توانایی برای ساماندهی اطلاعات، تعمیم و آسیب شناسی است.

وی تاکید کرد: پژوهش، نیاز واقعی هرجامعه ای است و امروز در معیارهای حکمرانی شایسته گفته می شود یک حکمرانی شایسته توانایی حل مسئله را به صورت پایدار دارد. پژوهش این ماموریت را برعهد دارد و جزو راهبردی ترین ماموریت هایی است که جامعه دنبال می کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما سنگ بنای پژوهش را در دوران مدرسه می گذاریم گفت: یک فرد در دوران مدرسه بیشترین اثرپذیری و پایدارترین نقش پذیری را دارد و سنگ بنای شخصیت در این دوره گذاشته می شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ما معلم پژوهنده، دانش آموز پژوهشگر و بیش از ۶۰۰ پژوهشسرا در سطح کشور داریم اظهار کرد: وقتی دانش آموزان به این حد از توانایی مسلط شدند بهتر می توانند آینده کشورشان را بسازند. اگر دانش آموز پژوهشگری داشته باشیم، در آینده دانشجوی توانمند و کسب و کار حرفه ای تری خواهیم داشت و روابط اجتماعی ما بهتر شکل می گیرد و توانایی حل مسئله در جامعه افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: آن دسته از مسائل حل می شوند که درک مشترکی برای حل مسئله به وجود بیاید. اگر این تفاهم در سطح ملی شکل بگیرد توانایی حل مسئله افزایش می یابد. ما به پژوهش به عنوان یک عنصر اساسی در ارتقای پایداری جمهوری اسلامی و ابزار راهبردی برای تحقق همه اهداف و آرمان هایی که مدنظر است نگاه می کنیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم با حضور خانواده شهید فخری‌زاده از «برنامه کشوری معلم پژوهنده دانشمند شهید فخری‌زاده» رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha